Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > 5 trucuri anti-raceala si gripa

5 trucuri anti-raceala si gripa

Unii cred doar in puterea vaccinului antigripal, altii in intarirea sistemului imunitar prin tratamente naturiste, dar exista niste trucuri simple, gesturi de bun-simt, care te tin departe de raceala si gripa fara sa te injectezi sau sa te indopi cu pilule, fie ele si din plante.

Spala-te pe maini de cate ori e nevoie

De cele mai multe ori, raceala si majoritatea virusilor responsabili cu gripa se transmit prin contact direct. Colega ta bolnava stranuta cu palma la gura, apoi pune mana pe clanta usii de la toaleta, pe manerul frigiderului din bucataria biroului sau pe alte suprafete de folosinta comuna.

Nici nu-ti trebuie mai mult pentru o imbolnavire rapida. Asa ca foloseste apa si sapunul din plin dupa contactul cu aceste suprafete. Inainte sa pui mana pe la nas sau gura…

  • Citeste si:5 mituri despre gripa

Abtine-te sa te atingi pe fata

Imbolnavirea ti se trage de la asta cel mai des, pentru ca virusii intra in organismul tau prin ochi, nas si gura. Si nu poti fi niciodata suficient de curata pe maini, mai ales in perioada asta plina de virusi si germeni.

Fa sport de 2-3 ori pe saptamana

Exercitiile fizice, mai ales antrenamentele aerobice, obliga inima sa pompeze mai mult sange, mai mult oxigen este transferat din plamani in sange, transpiratia se intensifica, organismul se detoxifica, sistemul imunitar se intareste.

Ai grija, insa: trebuie sa faci sport fix atat cat iti face placere, altfel organismul il percepe ca pe un stres si totul se poate intoarce impotriva ta.

Lasa fumatul

Conform statisticilor, fumatorii racesc mai des si mai puternic decat cei care nu fumeaza. Chiar si fumatul pasiv dauneaza, pentru ca fumul de tigara paralizeaza cilii din fosele nazale, adica acei perisori care „matura“ germenii si virusii din nas si-i dau afara. Expertii spun ca o singura tigara are acest efect nociv cam 30-40 de minute.

Ia o pauza

Orice moment de relaxare aduce o revigorare a sistemului imunitar. Si asta pentru ca, in astfel de momente, nivelul de interleukine (moleculele-mesager dintre celulele sistemului imunitar) din sange creste.

Asa ca ia-ti o pauza de 30 de minute in fiecare zi in care sa incerci sa te relaxezi, nu sa ai sentimentul ca stai degeaba si te plictisesti (caz in care compozitia chimica a sangelui nu se va schimba in beneficiul tau).

 


Lasă un răspuns

Sus