Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > 7 alimente satioase si sanatoase

7 alimente satioase si sanatoase

O listă cu alimente săţioase şi sănătpase este ideală în această perioadă foarte densă din puncy de vedere alimentar. Luna ianuarie este supranumită şi luna dietei pentru că inevitabil, după perioada de abuzuri, este necesară o dietă care să te ajute să scapi de kilogramele în plus.

Pentru a păstra senzaţia de saţietate pentru mai mult timp, reducând astfel numărul de calorii aceste alimente saţioase şi sănătpase sunt soluţia perfectă.

Ouăle (un ou are circa 80 de calorii). Un ou nu este doar un aliment foarte nutritiv, ci este şi bogat în proteine care sătura. Dacă mănânci un ou la micul dejun, poftă ta de mâncare va fi diminuată suficient de mult pe parcursul zilei cât să scuteşti alte 330 de calorii pe care le-ai fi mâncat în plus.

Ciocolată neagră (170 de calorii pentru 30 de grame). Aproximativ un sfert dintr-o ciocolată neagră de 100 de grame te ajută să mănânci mai puţin din celelalte alimente deoarece compuşii din ea încetinesc digestia. De asemenea, câteva pătratele din acest tip de ciocolată îţi pot tăia poftă pentru mâncăruri dulci, foarte sărate sau grase.

Seminţele de pin (95 de calorii pentru aproximativ 80 de seminţe). Acizii graşi din seminţele de pin sunt foarte buni pentru inimă şi, de asemenea, te ajută să ai senzaţia de saţietate mai mult timp. Decât să alegi migdale, mai bine mănânci seminţe de pin.

Brânză (80 de calorii pentru 30 de grame). Brânză proaspătă de capră şi cea de tip feta conţin acid linoleic conjugat care te ajută să te simţi satul şi să arzi şi grăsimi pe deasupra. Brânzeturile grase conţin mai mult acid lionelic conjugat, de aceea este bine să le preferi pe acestea, însă nu în cantităţi mari.

Laptele degresat (85 de calorii pentru o ceaşcă mică). Mulţi dintre noi se gândesc că laptele este mai mult pentru copii, fără să ştie ce beneficii aduce acesta inclusiv unui organism adult. Proteinele din lapte, cum ar fi cazeină, te pot face să te simţi mai satul decât băuturile dulci. În plus, şi acesta conţine acid linoleic conjugat.

Portocalele (60-70 de calorii un fruct). Portocală este unul dintre cele mai săţioase fructe, datorită fibrelor pe care le conţine. Dintr-o lista de 38 de alimente săţioase, întocmită de cercetători australieni, portocalele au ocupat primul loc în rândul fructelor.

Cartofii (150 de calorii un cartof fiert cat pumnul). Cartofii sunt cel mai săţios aliment, având un grad de saţietate de trei ori mai mare decât o felie de pâine albă.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns