Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Adio colacei, bun gasit talie perfecta

Adio colacei, bun gasit talie perfecta

Obezitatea abdominala

Daca te masori si depasesti acest standard, abdomentul tau are un strat de „captuseala” mai gros decat ar trebui. Obezitatea de tip abdominal este considerata cea mai periculoasa pentru sanatate, deoarece grasimea depusa la acest nivel reflecta impanarea organelor interne cu un tesut adipos. Ficatul, pancreasul, precum si alte structuri din abdomen incep sa aiba de suferit. Chiar si creierul e afectat in mod indirect de marimea colaceilor, pentru ca ai zilnic o stare de nemultumire produsa de faptul ca hainele nu te mai incap si esti frustrata de gandul ca nu mai ai silueta de odinioara.

De unde vin colaceii?

Te-ai tot intrebat de ce tocmai tu sa ai o talie de bondar, cand prin reviste ori la TV vezi multe femei suple… Ele nu poftesc, nu prepara bunatati acasa? Afla ca problema cu greutatea si depunerile de grasime tocmai acolo unde nu trebuie are mai multe cauze! Pentru unele, tu esti vinovata, altele tin de gene, de metabolismul incetinit de varsta, de glande sau alte lucruri firesti. Oricare ar fi cauza, vestea buna este ca efectul se poate diminua in timp.

Afla mai intai de ce te-ai ingrasat si apoi treci la atac! Cu varsta, arderile isi incetinesc viteza, mai ales dupa instalarea menopauzei. Si deficienta de iod, care da peste cap glanda tiroida, te „ajuta” sa cantaresti mai mult. De multe ori, nu faci diferenta intre foame si pofta, mananci pentru ca esti stresata si nu-ti pasa de numarul caloriilor inghitite. Chiar si viteza cu care mananci iti afecteaza silueta.

De ce trebuie sa slabesti

Pe langa motivele estetice, care nu mai pot fi puse la indoiala, trebuie sa afli cate ceva despre cele legate de sanatate. Ai inceput sa gafai chiar si cand te enervezi, te apleci din ce in ce mai greu si cu genunchii indepartati ca sa faci loc colaceilor de pe burtica? Gata, acesta este codul rosu care trebuie sa-ti instaureze starea de alerta ca sanatatea ta este in pericol! Inima sufera pentru ca pompeaza sangele mai cu zel fata de zilele in care erai slaba.

 

Trebuie sa te gandesti la surplusul de kilograme de pe abdomen ca la un rucsac incarcat pe care-l porti mereu cu tine. In plus, aceasta greutate iti solicita coloana vertebrala si genunchii, asa ca nu e cazul sa te mai miri de ce te dor picioarele si spatele. Ce se vede e una, iar ce e in interior e si mai rau. Foloseste-ti puterea mintii si imagineaza-ti organele vitale, tesuturile, fibrele de muschi acoperite cu un start de grasime. Cum ti se pare acest tablou al suferintei corpului tau?

Cum sa-ti vezi visul cu ochii

Primul pas este sa te pregatesti psihologic pentru perioada urmatoare; cand spun asta, ma refer la ani, poate la tot restul vietii, deoarece curele de scurta durata te vor face supla, dar cu siguranta nu vor avea grija de sanatatea ta pe termen lung. Vei incepe sa te gandesti la noul mod stil de vita inca de la primele cumparaturi. Apropo, stiai ca nu e bine sa mergi la supermarket cu stomacul gol? Foamea de moment te va face sa umplii cosul cu tot felul de produse hipercalorice pe care te vei stradui din plin sa le savurezi in zilele urmatoare. Fii mai calma, citeste cu atentie toate etichetele si pune-le la loc pe raft pe cele care contin zahar, grasimi hidrogenate, conservanti sintetici. Sterge de pe lista bauturile carbogazoase! Doar apa vei bea de acum inainte. Cumpara ulei de masline, paine neagra ori de secara, cat mai multe fructe, legume si verdeturi proaspete. In cafeluta de dimineata, adauga fructoza, care inlocuieste cu succes zaharul.

Mai departe…

Iti schimbi si stilul de gatit, nu doar pe cel de cumparat: fara prajeli, rantasuri, nu mai asociezi carnea cu fainoase ori cu lactate. Mananca doar doua treimi din portiile consumate anterior. Ideal ar fi sa iei cinci mese pe zi (trei principale si doua gustari), iar cina s-o servesti cu trei ore inainte de culcare. Mergi pe jos 40-50 de minute pe zi, fara sa alergi in primele saptamani, pentru a nu suprasolicita inima! Dupa prima luna, vei putea frecventa o sala de sport sau vei face gimnastica acasa dimineata si seara. Regula de baza este sa ai rabdare si sa nu-ti fortezi organismul. Nu vei face decat sa-l sochezi!

 


Lasă un răspuns

Sus