Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Ai grija de inima ta!

Ai grija de inima ta!


Afecţiunile cardiovasculare reprezintă principala cauză de deces ȋn România.

60% din totalul deceselor ȋnregistrate sunt cauzate de boli ale inimii, iar estimările indică date la fel de alarmante pe viitor, ȋn special prin contribuţia factorilor de risc cardiovascular: colesterol, hipertensiune, obezitate, fumat, diabet, sedentarism…

 
80% dintre bolile inimii pot fi ȋnsă prevenite adoptând un stil de viaţă sănătos.
Activitatea fizică practicată cu regularitate, renunţarea la fumat şi o alimentaţie echilibrată sunt schimbări simple dar care influenţează semnificativ sănătatea inimii.
 

Ai grijă de inima ta şi a celor dragi în fiecare zi

Cu toate că este una dintre cauzele majore care influenţează dezvoltarea bolilor cardiovasculare, creşterea peste normal a colesterolului în sânge nu este încă percepută ca prezentând un potenţial pericol pentru starea de sănătate. Colesterolul este cunoscut şi sub numele de „inamicul tăcut”, deoarece un nivel crescut al colesterolului nu determină timp de ani de zile (adeseori zeci de ani!) o reacţie a organismului care să ne atragă atenţia că am avea o problemă. Astfel nivelul crescut al colesterolului este depistat la un control de rutină, sau când au apărut modificări ale arterelor ce au condus la boli severe sau complicaţii redutabile ca infarctul miocardic sau accidentul vascular cerebral. 
 

Sfaturi pentru inimă

„Câteva schimbări relativ simple ȋn stilul de viaţă pot contribui major la creşterea sănătăţii inimii şi a arterelor noastre. Reţeta sănătăţii cuprinde trei ingrediente simple: alimentaţia sănătoasă, mişcarea fizică zilnică şi lipsa fumatului. Noi, specialiştii ȋn sănătatea inimii, vă recomandam ȋn primul rând consumul zilnic de legume şi fructe şi ȋnlocuirea grăsimilor saturate (de origine animală), cu „grăsimile bune” (mono sau polinesaturate): uleiuri vegetale, margarine tartinabile de nouă generaţie – bogate ȋn Omega 3 şi 6, peste (somon, hering…) şi fructe oleaginiase. Adăugaţi 30 de minute de activitate fizică zilnică şi nu uitaţi să nu fumaţi şi să vă feriţi de zonele ȋn care se fumează. Adaugaţi la aceasta un control anual la medicul dumneavoastră şi inima va funcţiona optim ani mulţi şi sănătoşi” ne sfătuieşte Prof.dr. Dan Gaiţă, Preşedinte Fundaţiei Române a Inimii. 
 


Lasă un răspuns

Sus