Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Ajuta activitatile domestice la slabit?

Ajuta activitatile domestice la slabit?

Multe femei renunţă la a mai face exerciţii fizice în mod organizat pentru că susţin că fac oricum multă mişcare în casă în timpul activităţilor domestice.

În cadrul unui sondaj efectuat de cercetătorii de la Universitatea din Ulster, 4.500 de persoane (bărbaţi şi femei) au fost întrebate ce activităţi fizice au făcut cu o săptămână în urmă. Aceştia au ales între plimbări, ciclism, sport şi treburi casnice, scrie dailymail.co.uk.

Dintre persoanele chestionate, doar 42% făcuseră efort fizic îndeajuns de susţinut – timp de 150 de minute pe săptămână, adică suficient cât aceste activităţi să determine creşterea ritmului cardiac şi a temperaturii corpului şi implicit aredrea suplimentară de calorii. Studiul a probat că activităţile casnice reprezentau o formă de exerciţiu fizic doar pentru 20% dintre femei. În fapt mişcarea fizică asociată cu activităţile domestice obosesc fărp să aducă beneficiile pe care le aduce mişcarea fizică la sală pentru că sunt solicitate alte grupe de muşchi decât în cazul exerciţiilor fizice propriu-zise.

Treburile casnice sunt o formă de mişcare şi orice formă de mişcare ar trebui, cel puţin teoretic, să crească numărul de calorii arse. Dar activităţile domestice sunt invers proporţionale cu aspectul suplu, ceea ce demonstrează că oamenii supraevaluează intensitatea moderată a mişcării efectuate în timpul treburilor casnice.

Concluzia este că activităţile casnice chiar dacă însumează mai mult de 150 de minute de mişcare pe săptămână nu sunt nici pe departe atat de eficiente ca şi cele făcute la sala, când sunt mobilizate toate grupele musculare.

Mişcarea prin activităţile casnice este cu adevărat eficientă doar în cazul femeilor care se ocupa de o casă foarte mare care are cel puţin un etaj, pentru că urxcatul şi coborâtul treptelor d ecel putin 20 de ori pe zi este în măsură să fie cu adevărat eficientă. În cazul unor apartamente în bloc, mişcarea făcută în timplu treburilor casnice este total însuficienta şi trebuie completată de cel puţin 30 de minte de activitate fizică susţinută.

Dintre activităţile domestice care sunt considerate cu adevart eficiente se numară: întinsul rufelor, curaţatul covoarelor cu aspiratorul, urcatul şi coborâtul pe trepte, dar cel puîin de 20 de ori pe zi, gradinaritul, cel putin 60 de minute pe zi, îngrijitul gradinii, cel puţin 30 de minute pe zi. Gatitul, strânsul paturilor si ştersul prafului sunt cele mai obositoare activităţi domestice, dar cu toate acestea rămân activităţi care nu duc la creşterea eficientă a efortului muscular şi a ritmului cardiac.


Lasă un răspuns

Sus