Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Alimentatia curata – noua dieta la moda

Alimentatia curata – noua dieta la moda

Ultima moda in lumea celor preocupati de sanatate este alimentatia curata, un concept care incurajeaza consumul de mancare cat mai naturala si mai putin procesata. Desi expresia e relativ noua, principiile acestei diete sunt vechi si se bazeaza pe nutritia stiintifica, fiind similare cu recomandarile facute de organizatiile de sanatate publica.

Curentul alimentatiei curate sustine o abordare sanatoasa a nutritiei si a stilului de viata pentru maximizarea energiei si optimizarea starii de sanatate. Mai mult decat o cura, alimentatia curata este un stil de viata flexibil, care poate fi adaptat la orice fel de program.http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2012/03/21/alimentatie-sanatoasa-art1.png

Conceptul dateaza de pe vremea miscarii pentru mancarea naturala sanatoasa din 1960, care respingea mancarea semipreparata din motive care tineau mai degraba de morala si valori sociale decat de sanatate si nutritie. Pana la urma, curentul a ajuns in salile de fitness, castigand teren printre culturisti si alti sportivi. In ultima vreme insa, a ajuns in cultura americana si inspira generatii de consumatori sanatosi.

Iata sapte dintre principiile alimentatiei curate, prezentate de nutritionistul Diane Welland pe cookinglight.com.

1. Alege alimente intregi si naturale si nu mai consuma mancare semipreparata.
Mancare semipreparata este orice gasesti intr-o cutie, punga, recipient sau pachet, desi exista si cateva exceptii, cum ar fi o punga de fasole proaspata. Majoritatea alimentelor pe care le consumi ar trebuie sa fie crude.

2. Alege produse nerafinate in dauna celor rafinate.

  • Desi nu e tot timpul posibil, incearca sa consumi cat mai multe cereale integrale, cum ar fi orezul brun, meiul, amarantul (stirul) si quinoa.
  • Leguminoasele (fasole, mazare, linte etc.) sunt de asemenea importante.
  • Indulcitorii „curati” sunt: mierea, siropul de artar, sucul de trestie de zahar.

3. Include proteine, carbohidrati si grasimi la fiecare masa.
Majoritatea dintre noi consumam suficienti carbohidrati si grasimi, insa ne lipsesc proteinele, mai ales in prima parte a zilei, la micul dejun si la pranz. Proteinele sunt importante pentru muschi si te pot ajuta sa scazi pofta de mancare. Daca consumi proteine in timpul zilei, ramai satula mai mult timp.

4. Fii atenta la grasimi, sare si zahar.http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2012/03/21/alimentatie-sanatoasa-art2.png
E mai usor decat crezi, mai ales daca ai reusit sa renunti la mancarea semipreparata – responsabila pentru majoritatea caloriilor in exces si a nivelului mare de grasimi, zahar si sare din alimentatia noastra. Alimentatele „curate” sunt sarace de obicei in aceste ingrediente.

5. Ia 5-6 mese mici pe zi.
Adica trei mese principale si doua sau trei gustari. Astfel, nu vei mai sari peste mese si nu vei manca prea mult pe parcursul unei zile. De asemenea, iti mentii glicemia la parametri buni, ca sa nu ramai fara energie.

6. Evita bauturile calorice.
Bauturile cum ar fi cafeaua si sucurile adauga in medie 400-500 de calorii la meniul unei zile. Alege apa, ceaiul neindulcit, laptele degresat si sucul natural de fructe diluat in apa minerala.

7. Fa miscare
Exercitiile zilnice nu numai ca te scapa de depunerile de grasime si iti intaresc muschii, dar te ajuta si sa arzi mai multa energie si sa iti mentii inima, plamanii si oasele puternice.

 


Lasă un răspuns

Sus