Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Alimentatia pentru un zambet perfect

Alimentatia pentru un zambet perfect

Trebuie evitate bauturile carbogazoase pentru ca acidul continut de acestea ataca nemilos structurile dentare. Totusi, daca nu ne putem abtine de la un pahar de suc rece si acidulat, putem proteja dintii prin consumul cu paiul.

Sunt de preferat bauturile din fructe proaspete, fara acid si zahar adaugat. Pe langa lipsa acestor elemente negative, sucurile fresh din citrice au un rol important si in mentinerea sanatatii gingiilor prin continutul lor mare de vitamina C, vitamina esentiala in cavitatea orala.

De asemenea, se indica consumul de ceai. Substantele naturale continute de ceai realizeaza o curatare eficienta a dintilor si ofera protectie impotriva cariilor. Ceaiul ajuta de asemenea si la mentinerea unei respiratii proaspete. Recomand in special consumul de ceai alb sau infuziile de plante deschise la culoare (musetel, tei, lamaie), ceaiul negru, verde, sau cel de fructe de padure patand smaltul dentar, ducand la aparitia unor pete foarte inestetice.

Mancarurile ce contin carbohidrati, de genul chipsurilor, sunt un factor nociv pentru dantura, pentru ca acestea cand se descompun formeaza grasimi simple, care sunt convertite de bacteriile din gura in placa dentara.

In concluzie, cu un pic de atentie in ceea ce priveste consumul de alimente si bauturi, putem imbina utilul cu placutul spre a avea o dantura sanatoasa fara a renunta neaparat la micile placeri culinare. Consumand dulciuri predominant dimineata, lactate din plin, fructe si legume fibroase si cate o cana generoasa de ceai zilnic, ne putem asigura si cate o felie de tort, un pahar de Cola, sau alte mici placeri vinovate, adaugand la toate acestea periajul dentar riguros dimineata si seara si mijloacele auxiliare de igiena.

Citeste si alfa ce pericole se ascund in pasta de dinti

La prima vedere toata lumea stie ce inseamna alimentatie pentru un zambet perfect, dar dupa lectura acestui material o sa vezi cat de putine stiai.

Exista cateva reguli care trebuiesc respectate si care ne pot asigura un zambet sanatos si curat. Cele mai incriminate alimente in patologia cariei sunt dulciurile. Mecanismul de actiune al zaharurilor consta in formarea de acizi daunatori care ataca structurile dentare. In plus zaharul reprezinta un substrat nutritiv pentru bacteriile cauzatoare de carie.

Mai ales in cazul copiilor, unde necesarul caloric este mare, iar un procent din acesta vine din zaharuri, trebuie avut grija in ceea ce priveste felul in care ii oferim celui mic dulciuri sau alte alimente bogate in zaharuri. De asemenea, orarul consumului de dulciuri trebuie luat si el in calcul.

Trebuie evitate produsele zaharoasele seara, inainte de culcare, cand daca periajul nu este efectuat foarte riguros, exista riscul stagnarii zaharului pe dinti intreaga noapte. Copilul (dar si adultul) nu trebuie sa consume dulciuri intre mese (ci ca desert, dupa fiecare masa), consumul de zaharuri fiind indicat in special dimineata. Astfel, beneficiem ziua de energia data de glucide si avem timp pe parcursul intregii zile sa realizam o curatare eficienta a resturilor ramase pe dinti.

In cazul copiilor foarte mici, un obicei extrem de daunator si cu efecte dramatice asupra dintilor de lapte este acelas de a inmuia suzeta in miere, sau de a lasa bebelusul sa adoarma cu biberonul in gura. Astfel, lasam dintii sa stea intr-un sirop de zahar ore intregi, timp in care dintii sunt literalmente “macinati”.

Se impune individualizarea consumului de dulciuri in functie de “calitatea” dintilor si predispozitia la carie. Trebuiesc evitate dulciurile lipicioase (de tipul caramele, ciocolata cu caramel), si diminuat consumul de dulciuri mai putin nocive cum sunt bauturile carbogazoase dulci si prajituri “cremoase”.

In igiena alimentatiei exista anumite alimente care ne protejeaza de atacul bacterian. Acestea trebuiesc consumate in cursul meselor principale, sau intre mese, ca si gustari. Astfel, legumele fibroase nepreparate termic sunt o “periuta de dinti” naturala si gustoasa foarte eficienta (morcov, telina, ridichi negre). De asemenea branza (si lactatele in general) este un alt aliment care ne protejeaza eficient prin eliberarea de calciu catre smaltul dintilor.

Cum nu este indicat sa ne spalam pe dinti mai mult de doua ori pe zi, putem opta pentru fructe acrisoare de tipul merelor verzi. Acestea curata bine resturile alimentare dintre mese, iar continutul scazut in zahar este, de asemenea, un avantaj important.
 

Afla restul informatiilor pe pagina urmatoare

 


Lasă un răspuns

Sus