Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Alimentație și diete > 10 reguli uluitoare pentru a avea o alimentatie sanatoasa

10 reguli uluitoare pentru a avea o alimentatie sanatoasa

Dupa ce vei lectura aceste 10 reguli uluitoare pentru a avea o alimentatie sanatoasa o sa intelegi ca ceea ce contreaza sunt detaliile. Este foarte important realizarea unui echilibru in alimentatie, in conditiile unui aport caloric in acord cu necesitatile reale ale organismului tau.

Iata care sunt cele 10 reguli uluitoare pentru o veritabila alimentatie sanatoasa, fie ac este vorba despre diete pentru scaderea in greutate sau despre o alimentatie corecta zi de zi.

Este foarte important de spus ca aceste zece reguli sunt excelente in orice dieta sau in orice plan alimentar care urmareste scaderea in greutate. Regulile au calitatea de a activa metabolismul si de a stimula pierderile d etesut adipos, fara a prejudicia masa musculara.

1. Micul dejun zilnic. Micul dejun este cea mai buna cale pentru a fi eficient pe parcursul zilei, iar cele mai bune alegeri pentru micul dejun sunt cerealele integrale, fructele uscate, painea integrala, iaurul si sucurile naturale de fructe si legume, stoarse pe loc.

2. 20 de alimente in fiecare zi. Studiile au dovedit ca necesarul integral de nutrienti: proteinie, lipide si glucide, plus vitaminele si minerale fundamental necesare zilnic nu se pot obtine decat din consumul a cel putin 20 de alimente diferite, zilnic. O varietate mare de alimente garanteaza acoperirea integrala a necesitatilor. Regula impune cel putin doua alimente sa fie inlocuite cu altele “noi”, in fiecare saptamana.

3. Apa. Oboseala, senzatia de foame, ameteala sunt simptome ale deshidratarii. Un aport constant si sufiecient de apa este vital pentru o buna functionare a organismului.

4. Planificare. Planifica meniul cu o saptamana inainte, astfel incat sa cumperi exact ceea ce iti trebuie. In felul acesta respecti regula numarul 2 si vei manca fructe si legume de sezon.

5. Proteine si glucide complexe. Proteinele si glucidele complexe sunt cea mai buna sursa de energie pentru organism si esentiale pentru o alimentatie sanatoasa. O concentratie constanta de glucoza in sange mentine sub control secretia de insulina si impiedica formarea depozitelor adipoase.

6. 80%! Este imposibil sa respecti toate regulile unei diete. Dar sfatul specialistilor este sa te straduiesti sa respecti cel putin 80% din regulile unei diete. Castigi flexibilitate in ceea ce priveste conditiile pe care le impune o dieta.

7. Putina miscare. Exercitiile si o dieta sanatoasa merg mana in mana si iti garanteaza rezultate pe care le astepti. Minimum 30 de minute zilnic.

8. La masa, in tihna. Nu manca pe fuga si in nici un caz in fata calculatorului. Organismul are nevoie de circa 20 de minute, de la momentul in care incepi sa mananci si pana la momentul in care apare senzatia de satietate. Daca vei manca incet si in liniste, vei consuma o cantitate mai mica de mancare.

9. Nu manca seara. Alimente consumate dupa ora 21.00 se intorc impotriva siluetei.

10. Renunta la zahar. Este poate cea mai dificila recomandare, dare este foarte importanta pentru a avea o alimentatie santoasa. Solutia este sa reduci treptat si calculat aportul produselor alimentare care contin zahar rafinat si sa le inlocuiesti cu legume si fructe dulci. Acest demers este in masura sa faca orice dieta pentru slabit mult mai eficienta si, in general, iti conserva starea de sanatate.

 

Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Leave a Reply