Esti aici
Femeia.ro > Carieră > Berea, terapia care descrețește frunțile

Berea, terapia care descrețește frunțile

Adina și Andreea sunt două prietene care și-au unit pasiunea pentru locurile natale și pentru bere într-un magazin din centrul Bucureștiului ce reunește peste 100 de tipuri de bere artizanală autohtonă. Aici, ele invită oamenii să afle poveștile feluritelor tipuri de bere și să-l aleagă pe cel mai nimerit pentru o ocazie sau alta.

Cine sunteți voi, Adina și Andreea? 

Noi suntem Adina și Andreea, două prietene care au hotărât să înceapă un business dedicat unui produs aflat la început de drum la noi în țară, berea artizanală. Deși nu suntem experte în domeniu, eu (Adina) sunt profesor, iar Andreea este ghid, am văzut un mare potențial în berea artizanală românească. Ne-am cunoscut acum șase ani, pe când lucram în turism, iar de atunci am avut o mulțime de proiecte frumoase împreună.   

Eu provin dintr-un orășel de provincie, din zona Olteniei și, pentru că am petrecut mult timp la țară la bunica, am fost mereu pasionată de tot ce înseamnă produs natural. M-am mutat în București în 2011, când am început Facultatea de Litere, la Universitatea din București. Mereu mi-am dorit să fiu profesoară, dar, după ce am luat contact cu turismul, prin anul II de facultate, am hotărât să mă axez pe educație nonformală și am ajuns să fac turism școlar, mai exact tabere pentru copii în diverse zone ale țării. Așa m-am cunoscut cu Andreea. Timp de patru ani am străbătut țara în lung și-n lat, am căpătat experiență și m-am maturizat cu ajutorul oamenilor pe care i-am întâlnit. 

Între timp l-am cunoscut pe soțul meu și, după o relație de patru ani, ne-am căsătorit și a apărut băiețelul nostru. De când am devenit mamă, sunt mai curajoasă, probabil n-aș fi început un business înainte. Simt că, dacă pot avea grijă de Vlad și dacă îl pot face fericit, orice altceva e floare la ureche. Așadar, pot spune că băiețelul meu și dorința de a petrece cât mai mult timp cu el au fost vântul de sub aripi. În prezent nu mai lucrez nici în turism, nici în învățământ. Mă ocup de Vlad și de afacere. Încerc să fac cât de mult pot de acasă, dar și să ajung la magazin măcar o oră, două în fiecare zi. Soțul mă sprijină și mă ajută foarte mult.

Andreea este din București și mereu și-a dorit să lucreze în turism. Pentru ea este deja un mod de viață. La job călătorește, în timpul liber facem același lucru. A studiat Geografie la Universitatea din București și a început să lucreze în turism în același timp cu mine. Având în vedere că este mereu plecată, implicarea ei este limitată. Ne consultăm în luarea deciziilor importante, însă pentru ea această afacere este ca o investiție și nu chiar ca un job în care se implică zilnic.

Când și cum a început povestea The Beer Institute?   

The Beer Institute și pasul către antreprenoriat au venit după ce am călătorit prin țară și am început să descoperim că în fiecare zonă există bere foarte bună, dar care, din păcate, nu se găsea și în București. Pentru că ne cunoșteam deja personal cu unii dintre berari, am început să ne informăm și să schițăm un plan, iar perioada în care am fost însărcinată și imediat după ce am născut a fost momentul în care ideea noastră a prins contur.

Faptul că două femei au pornit o afacere cu alcool a fost o știre inedită pentru toată lumea, mai cu seamă că este vorba despre bere, chiar și pentru cei apropiați. Deși suntem în 2018, asocierea femeii cu alcoolul pare a fi încă un subiect tabu. Totuși trebuie să spunem că foarte multe femei se află în spatele brandurilor de bere artizanală românească, așa că ele ne inspiră în fiecare zi prin rețetele pe care le creează, prin etichetele ingenioase și prin povestea din spatele fiecărei beri. Ne dorim foarte mult ca prin prezența noastră pe această piață să urcăm cu o treaptă produsul care acum nu se află la locul meritat. Berea artizanală, ca și vinul sau băuturile spirtoase, este o băutură fină, cu multe calități.   

De ce bere și nu vin, cafea sau ceai?

Am ales berea artizanală pentru că este un produs inedit și pentru că vrem să sprijinim atât cât putem produsele românești. Suntem singurul magazin dedicat exclusiv acestui produs, care a reușit să reunească în același loc producători din toată țara. Avem în prezent peste 130 de etichete de bere și cidru, așadar există o varietate la fel de mare ca în cazul vinului, ceaiului sau cafelei. Avem bere pentru toate gusturile, nu s-a întâmplat ca un client să intre la noi și să nu găsească cel puțin 2-3 beri care să fie pe gustul lui.

De ce să vină clientul în shopul vostru? Cu ce sperați să-l convingeți?   

Prin The Beer Institute punem bazele unei comunități a iubitorilor de bere artizanală, dar nu numai. Pentru că prețurile sunt mai mici decât la un restaurant, un bar sau o terasă, curioșii își permit să deguste mai multe beri și astfel să își găsească preferata. Tot pentru a ajuta consumatorul să descopere cât mai multe beri, organizăm sesiuni de degustări, lansări de beri noi, la care berarii își spun povestea, și o mulțime de alte evenimente prin care dorim să contribuim la creșterea acestui segment de piață. Pentru a-i convinge să încerce, avem nevoie doar de puțin din timpul lor pentru a le da cât mai multe informații despre bere, iar odată ce au încercat, vor reveni, cu siguranță.

Berea pe care noi o avem în shop este artizanală românească. Majoritatea o produc în propriile microberării, dar sunt și câțiva care fac ceea ce se numește „gypsy brewing“, adică altcineva produce pentru ei rețeta pe care au gândit-o. Sunt câteva branduri de bere care produc în străinătate, dar, rețeta fiind a lor, iar produsul final, făcut pentru ei, este considerată tot românească.   

Cum s-a schimbat viața voastră după ce ați pus bazele acestei afaceri? 

Viața noastră nu s-a schimbat foarte mult. Andreea încă lucrează în turism și încearcă în timpul pe care îl are liber să mai gândească strategii de promovare pentru shop. Viața mea s-a schimbat oricum de când îl am pe Vlad, băiețelul meu de 1 an și 2 luni, așa că pot spune că este ca și când aș avea doi copii. Încerc să fac cât mai multe de acasă, dar să stau în shop măcar câteva ore pe zi, mai ales că îmi place să le povestesc oamenilor despre bere.   

O lecție de viață cu care v-ați ales de când ați pus pe picioare această afacere.

Cel mai important lucru este să înțelegi că nu ești bun la toate și că trebuie să lucrezi cu experți pentru fiecare domeniu. Noi am apelat încă de la început la arhitect și designer pentru amenajarea spațiului, la graficieni pentru partea de identitate, la firme care garantează pentru echipamentele profesionale din shop. O lecție ar fi aceea că banii nu trebuie să fie un impediment – dacă ai o idee în care crezi și știi s-o promovezi, vei găsi resursele financiare necesare.

O recomandare de la connaisseurs către cei care abia încep să bea bere…

Gustul este foarte subiectiv, așa că recomandările se fac în funcție de preferințele fiecărui consumator. Sfatul nostru este să experimenteze, să încerce lucruri noi, dar să pătrundă în gustul berii artizanale pornind de la cele mai simple beri și urcând treptat către cele cu un gust puternic.   

Ce-ar fi viața fără bere?

Cum nicio poveste memorabilă nu începe la un ceai, noi credem că berea, consumată cu moderație alături de prieteni, este cea mai bună terapie pentru descrețirea frunții.   

Cum arată răsfățul pentru voi?

Oricât de ocupate am fi, atât eu, cât și Andreea ne bucurăm mereu de o carte bună, de o drumeție pe munte, de o baie fierbinte sau de un desert cu multă ciocolată. Amândouă avem plăceri simple și nu suntem genul de femei care se răsfață la saloanele de înfrumusețare. Preferăm să ne petrecem timpul liber în natură – cu cât mai sălbatică și departe de agitația orașului, cu atât mai bine.

O seară perfectă pentru mine este fiecare seară cu micuțul meu, indiferent de loc. Pentru Andreea cu siguranță la un foc de tabără și să asculte cântece de munte la chitară.    

The Beer Institute pe scurt  

Shopul este situat pe Calea Dorobanților. Investiția inițială a fost de aproximativ 20.000 de euro. În permanență sunt în stoc peste 130 de etichete diferite de bere și cidru. Se fac livrări în București pentru petreceri private și evenimente corporate.

Citește și:

Articol preluat din ediția de noiembrie 2018 a revistei Femeia.
Autor: Cătălina Oprea
Foto: arhiva personală

 

 

 

Comments

comments

Lasă un răspuns