Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Nutriție și diete > Ce alimente sunt recomandate după antrenamentul la sală

Ce alimente sunt recomandate după antrenamentul la sală

mancare dupa sala

Cu toatele cunoaștem vechea zicală latină „minte sănătoasă în corp sănătos”. Pentru a avea un corp sănătos, care să te facă să te simți și mândră atunci când te uiți în oglindă, antrenamentele la sală sunt un ingredient pe care nu îl poți exclude din viața ta. Sportul te poate ajuta să slăbești, să capeți greutate în mod sănătos, dar și să te simți mult mai bine din punct de vedere psihic.

Așadar, mersul la sală nu aduce decât beneficii, dar eforturile sunt zadarnice dacă nu sunt dublate și de o dietă corespunzătoare. Este foarte important ceea ce alegi să consumi în viața de zi cu zi, dar mai ales după antrenament. Asta pentru că o ședință la sală poate fi destul de solicitantă, iar efortul trebuie compensat prin energia dată de alimente. Atenția pe care trebuie să o acorzi alimentației de după antrenament este necesar să fie la cote maxime.

Cei din Pitești pot comanda mâncare sănătoasă de pe foodpanda.ro, iar la fel poți face și tu dacă locuiești într-unul dintre marile orașe din țară. Astfel, alimentele potrivite îți stau mereu la dispoziție. Tot ce trebuie să faci e să alegi corect. Iată ce poți mânca după antrenament.

Sendviș cu piept de curcan

O rețetă excelentă care poate fi consumată după antrenament este senvișul cu piept de curcan. Această variantă este de preferat atunci când te antrenezi dimineața, pentru că vei consuma carbohidrații conținuți de chifla sendvișului. Proteina din pieptul de curcan va aduce un aport excelent pentru progresul tău, iar pentru un plus de fibre și proteine poți adăuga ciuperci, roșii, spanac, salată verde și brânză. Ai grijă ca sendvișul să nu fie, totuși foarte generos, dacă scopul tău este să te afli în deficit caloric. 

Un platou cu fructe

După efortul de la antrenament, corpul are nevoie să refacă rezervele de glicogen. Astfel, poți să consumi cu încredere alimente bogate în zaharuri, în cantități totuși rezonabile. Chiar dacă unii nutriționiști aprobă inclusiv consumul unei bucăți de ciocolată, este de preferat să te orientezi către fructe. Alege banane, kiwi, mere și ananas și te vei bucura de un meniu gustos, hrănitor și foarte sănătos. Fructele conțin și alte elemente esențiale, pe lângă zaharuri, precum magneziu, vitamina A sau vitamina C. 

Salată de legume cu brânză

Asemeni fructelor, și legumele pot fi foarte utile după antrenament. Optează pentru salate care să conțină frunze de spanac, salată verde, sfeclă roșie, castraveți, roșii și brânză slabă. Vei reface rezervele de energie, fără a-ți compromite obiectivele calorice. Dacă, totuși, vrei să obții un surprlus caloric sănătos, ai varianta de a adăuga o conservă de ton în mix, care va fi și mai hrănitor.

Nuci și alune

Foarte bogate în grăsimi sănătoase, nucile, alunele și migdalele pot reprezenta gustarea ideală post-antrenament. Acestea aduc și un aport bun de proteină, iar gustul lor plăcut le face ușor de consumat. Ele conțin și fibre, care facilitează digestia. Ai grijă, totuși, pentru că este gustări sunt bogate în calorii și trebuie consumate cu măsură. 

Shake proteic

Fie că optezi pentru un supliment alimentar produs de companiile specializate în mâncărurile destinate sportivilor, fie că mergi pe varianta prepaprării pe cont propriu a unui shake proteic, această variantă este una rapidă și potrivită pentru a fi consumată după un antrenament intens. Nu este de mirare popularitatea shakeurilor proteice, în aceste condiții. Dacă alegi să prepari singur un shake proteic, poți include în rețetă două căni de lapte, două ouă crude, o linguriță de unt de arahide, puțină pudră de cacao și o linguriță de fulgi de ovăz. Vei obține un mix gustos și hrănitor, numai bun pentru a fi consumat după antrenament. 

Așadar, mersul la sală trebuie dublat de mese sănătoase și care să te ajute în atingerea obiectivului pe care îl urmărești.

 

 

Sursă: Digital Workforce

Sursă foto: pxhere

Comments

comments

Lasă un răspuns