Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Nutriție și diete > Cele mai bune 7 fructe de vară

Cele mai bune 7 fructe de vară

fructe de vara

În orice sezon este bine să consumăm fructe, dar vara este un anotimp special, când tarabele piețelor și rafturile supermarketurilor sunt pline de aceste delicii naturale. Pe unele le poți găsi în orice sezon, dar este ideal să le consumi când este vremea lor, adică în lunile iulie și august.

Deși lista fructelor de vară este una lungă, noi am ales (cu greu) doar 7 și am enumerat beneficiile pe care le aduc sănătății.

caise fructe vara

1. Caisele sunt o sursă importantă de beta-caroten – care combate oxidarea celulelor -, vitamine și minerale. Caisele mai conțin potasiu, care are rolul de a controla tensiunea arterială. De asemenea, caisele sunt bogate în vitamina A, o caisă normală asigurându-ne cam 20% din necesarul zilnic de vitamina A. Nutrienții din caise protejează inima și vederea, iar licopenul, o altă substanță din aceste fructe, previne apariția cancerului de prostată. Nu trebuie neglijat faptul că fibrele din caise previn constipația și ajută la reglarea digestiei.

piersici

2. Piersicile conțin antioxidanți, ceea ce înseamnă că neutralizează apariția radicalilor liber. Fibrele reglează digestia, tratează constipația și diminuează senzația de foame. Piersicile au un efect ușor laxativ, ceea ce menține sănătatea sistemului digestiv. Piersicile protejează ficatul, stimulează apetitul, întăresc sistemul imunitar, ne țin departe de anemie, calmează durerile reumatice, reduc riscul de a dezvolta cancer și asigură o bună calitate a spermei. Piersicile sunt foarte bune, de asemenea, pentru detoxifierea organismului.

pepene rosu fructe vara

3. Pepenele roșu este un diuretic foarte blând cu organismul și este considerat foarte sănătos pentru rinichi. Pepenele roșu conține licopină, o substanță anti-cancerigenă și antioxidantă și este o importantă sursă de beta-caroten. Pepenele înseamnă, în proporție de 92% apă naturala, ceea ce înseamnă că îi face foarte bine pielii, musculaturii, articulațiilor și susține tranzitul intestinal. Combinația de apă și potasiu din pepene este un excelent detoxifiant natural, susținând activitatea renală.

pepene galben

4. Pepenele galben este bogat în vitamine de tip B, vitamina A, C, plus seleniu, potasiu, magneziu și fier. El este indicat în afecțiuni ale glandei tiroide. Combinația dintre potasiu și conținutul ridicat de apă al pepenelui galben reglează tensiunea sângelui. În plus, apa din fruct ajută la eliminarea toxinelor din organism, cu alte cuvinte mănânci pepene galben și-ți cureți organismul. Pepenele galben nu este recomandat persoanelor care suferă de diabet, deoarece conține multe glucide care ar putea influența nivelul de zahăr din sânge.

pere

5. Perele reduc nivelul colesterolului, au un indice glicemic mic și sunt recomandate în dieta diabeticilor sau în curele de slăbire. Ele conțin fibre, vitamina C, cupru și vitamina K, acestea fiind cele mai concentrate elemente dintr-o pară: consumul unei pere medii asigură 15-20% din necesarul zilnic de fibre al organismului nostru.

afine

6. Afinele au cel mai mare număr de antioxidanți dintre toate fructele, esențiali împotriva oxidării celulelor și formarea radicalilor liberi. Afinele sunt foarte bune pentru detoxifierea organismului, ajută la inhibarea bacteriilor de tip E.coli, foarte periculoase pentru stomac. De asemenea, proprietățile anti-bacteriene ale afinelor ajută la tratarea unor infecții ale tractului urinar, cum ar fi cistita. Afinele mai sunt bune pentru probleme cu vederea, gripa, angina pectorală și diverse inflamații la nivelul gâtului.

Citește și: Brioșe cu afine și banane

zmeura fructe vara

7. Zmeura, pe lângă faptul că este foarte delicioasă, este bogată în antioxidanți și are proprietăți tonice. Ea este o sursă excelentă de acid elagic, un fitonutrient antioxidant care are proprietatea de a preveni deteriorarea celulelor. Consumata pe termen lung, ajuta la protejarea vederii. 100 de grame de zmeura proaspătă asigura jumătate din necesarul zilnic de mangan al organismului și 40% din cel de vitamina C. Urmează apoi, că nutrienți activi importanți, fibrele, acidul folic, vitamina B2 (riboflavina), magneziul, vitamina B3, potasiul, acizii grași omega 3 și cuprul.

Citeste si: Cireșele, adevărate bombe de vitamine și minerale

 

Text: Otilia Ignat
Sursa foto: iStock

Comments

comments

Lasă un răspuns