Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Alimentație și diete > Ciocolata, desert recomandat si cateva argumente solide

Ciocolata, desert recomandat si cateva argumente solide

Ciocolata, desert recomandat si cateva argumente solide – Data viitoare când dai iama în dulciurile cu ciocolată nu trebuie să te mai simți vinovată. Desertul tău preferat este recomandat chiar de specialiști, având în vedere beneficiile care o însoțesc.

Recunoaște, să savurezi câteva pătrățele de ciocolată este una dintre plăcerile tale vinovate. Nu poți să te abții să nu-ți comanzi prăjitura preferată cu ciocolată de fiecare dată când ai poftă de ceva dulce, în ciuda reputației proaste pe care o are acest desert. Cine nu știe că dulciurile îngrașă și, mai mult, că ne pun în pericol sănătatea, mai ales când sunt consumate fără măsură?! Noi cercetări însă au scos la iveală o noutate pe cât de surprinzătoare, pe atât de salvatoare: ciocolata nu este chiar atât de nocivă organismului uman precum credem. Dimpotrivă, ea are numeroase beneficii asupra sănătății.

De câte ori n-ai auzit că trebuie să reduci porția de ciocolată dacă vrei să te menții suplă și sănătoasă? Iar medicii ne tot avertizează asupra efectelor dăunătoare ale consumului de ciocolată, de la obezitate și acnee la hipertensiune, diabet și tulburări cardiace care chiar pun în pericol viața. Acest desert are un conținut ridicat de grăsimi și zaharuri și toată lumea știe că o asemenea bombă calorică face ravagii în organism. Dar ce este, mai exact, ciocolata și de unde provine?

Desertul antichității

Ciocolata se face din semințele unui copac tropical numit Theobroma, care, de fapt, este arborele de cacao. Folosirea lor pentru prima dată pentru a crea deliciosul desert datează din vremea civilizației Olmec din America Centrală, care a existat cândva pe la 1400 î.H. Cu alte cuvinte, din vremuri imemoriale, oamenii și-au dat seama că-și pot îndulci traiul cu ciocolată, iar noi, în zilele noastre, nu avem cum să-i contrazicem. Mai ales acum, când s-au făcut publice avantajele incontestabile ale ingredientului său principal, cacaua.

Beneficii neștiute

Cacaua este bogată în antioxidanți, o veste foarte bună pentru amatorii de dulciuri cu ciocolată, având în vedere că antioxidanții ne păzesc de efectele negative ale radicalilor liberi, care se acumulează în organism și pot provoca tot felul de necazuri, de la cancere la boli arteriale cu potențial fatal. Așadar, cu cât mai mare conținutul de cacao din ciocolată, cu atât mai bine! Nu degeaba ciocolata neagră (cu un conținut cât mai mare de cacao în ea) are parte chiar și de aprecierea nutriționiștilor. De multe ori, ciocolata neagră conține mai puține grăsimi decât cea obișnuită și o cantitate redusă de zahăr. Pentru a vă asigura de asta, însă, trebuie să citiți cu atenție eticheta produsului înainte de cumpărare.

Un studiu publicat în Jurnalul de Medicină olandez a constatat că, de asemenea, cacaua conține fenoli, compuși organici care au un efect pozitiv în ceea ce privește impactul asupra îmbătrânirii omului. Mai mult, acești fenoli sunt de fapt capabili să regleze tensiunea arterială și chiar să combată ateroscleroza. O altă cercetare realizată de specialiști și publicată apoi în Jurnalul Nutriției susține că un consum moderat de ciocolată reduce nivelul colesterolului rău. Iar cei de la Harvard adaugă cireașa pe tort, fiind de părere că, dacă beau două căni cu ciocolată fierbinte pe zi, persoanele în vârstă au toate șansele să-și mențină creierul sănătos și memoria aproape intactă (nu ca la 20 de ani, dar totuși…). Astfel, funcțiile cognitive sunt ameliorate datorită unei mai bune circulații a sângelui exact în zonele creierului unde era necesar. Așadar, adăugați în meniu o porție moderată de ciocolată, de preferimnță neagră) măcar o dată pe săptămână!

Medicament natural pentru creier și inimă

Vestea cea mai bună în ceea ce privește consumul de ciocolată este că reduce cu o treime riscul de a dezvolta o boală cardiacă! Nu vorbim despre vreun medicament revoluționar și nici despre un tratament nou și costisitor, ci despre un desert delicios care nu-i nici pe departe atât de nociv cum se credea. Canadienii au constatat în urma unui studiu, după ce au testat nu mai puțin de 44.489 de persoane, că riscul apariției unui infarct a scăzut cu 22 până la 46% în rândul celor care au adăugat ciocolată în meniul săptămânal. De asemenea, consumul zilnic a 100 g de ciocolată scade riscul de accident vascular și de infarct.

Pentru sportivi și gravide

Ciocolata îmbunătățește performanța sportivilor. Îi ajută pe atleți să reziste cu puțin oxigen o perioadă mai lungă decât cei care nu pun gura pe un asemenea desert. Până și gravidele ies în câștig dacă mănâncă 30 g de ciocolată în fiecare zi. Viitoarele mămici își ajută fătul să se dezvolte frumos și armonios când savurează câteva pătrățele de ciocolată.

În concluzie, dacă tânjiți după vreun desert, alegeți ciocolata! Însă, înainte de a cumpăra un raft întreg cu fel de fel de ciocolate pline de creme diverse și arome ademenitoare, țineți cont de sfatul nutriționiștilor și alegeți ciocolata neagră. În plus, cantitatea este la fel de importantă precum calitatea. Iar procentajul de zahăr și grăsimi nu trebuie ignorat nici el. Verificați eticheta și faceți cea mai gustoasă, dar și cea mai sănătoasă alegere a desertului de astăzi!

Ciocolată cu lapte vs ciocolată neagră

Asta da dilemă! Producătorii ciocolatei negre evidențiază în produsul lor prezența unui ingredient-minune, cacaua, care e plină de antioxidanți, pe când cei care comercializează ciocolata cu lapte sunt de părere că proteinele și calciul din lapte sunt esențiale pentru funcționarea optimă a organismului. Alegerea îți aparține! Nu putem decât să-ți precizăm că există pe piață chiar și ciocolată fără zahăr sau una care are în compozie 100% cacao.   

Citește și:

Articol preluat din ediția de ianuarie 2019 a revistei Femeia.
Autor: Alexandra Rotărescu
Foto: pixabay.com

Comments

comments

Lasă un răspuns