Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Nutriție și diete > Slăbitul după sărbători : 5 tipuri de suplimente care fac diferenţa

Slăbitul după sărbători : 5 tipuri de suplimente care fac diferenţa

suplimente pentru slabit

Deşi sărbătorile de iarnă sunt deja în amintire, pentru unii dintre noi acestea au lăsat şi ceva urme pe corpurile noastre, sub forma unor kilograme în plus, de care ne dorim să scăpăm cât mai repede. Pe lângă o alimentaţie adecvată şi o activitate fizică specifică, pentru rezultate cât mai mulţumitoare, iată cinci din cele mai eficiente tipuri de suplimente pentru slăbit.

Suplimente proteice

Acestea sunt surse concentrate de proteine de provenienţă animală sau vegetală, cum ar fi lactatele, ouă, orez, mazăre. Se regăsesc în trei forme:

  • Concentratele proteice, care sunt obţinute prin extragerea proteinei cu ajutorul  căldurii, unor acizi şi enzime, din sursele mai sus amintite. Acest tip de suplimente conţine 60%-80% proteină şi restul de 20%-40% carbohidraţi şi grăsimi;
  • Izolatele proteice, care se obţin prin acelaşi procedeu de mai sus, la care se mai adaugă o serie de procese de filtrare care înlătură mai mult din carbohidraţi şi grăsimi. Acestea conţin proteină în concentraţie de 90%-95%;
  • Hidrolizatele proteice,care se obţin adăugând şi mai multă căldură şi acizi şi enzime la procesul iniţial, care duc la ruperea lanţurilor de aminoacizi  din care sunt formate proteinele. Acest tip de supliment proteic este absorbit mai uşor şi mai eficient de corp şi de muşchi.

Cu ajutorul acestor suplimente veţi maximiza creşterea masei musculare şi pierderea grăsimii din corp.

Suplimente termogenice

Cuvântul „termogenic” în sens literar înseamnă producător de căldură. Deci, suplimentele termogenice ne cresc temperatura corpului, iar acesta prin mecanismele sale de protecţie va încerca să îl aducă la temperatura normală, astfel rezultând un consum suplimentar de energie, care se va traduce prin pierderea de grăsime şi kilograme în plus. De asemenea, unele suplimente din această categorie vor produce şi o accelerare a metabolismului, cu acelaşi rezultat. 

Suplimentele termogenice pot conţine un singur ingredient sau un blend de ingrediente, care vor produce acel efect de „fat burner”, cum mai sunt cunoscute acest tip de suplimente. Cele mai utilizate şi populare ingrediente în această categorie sunt: cafeaua, piperul negru, capsaicina, yohimbina, portocala amară, garcinia cambogia. 

Suplimente ce conţin ceai verde

Ceaiul verde este considerată una dintre cele mai sănătoase băuturi din lume. Pe lângă faptul că este bogat în atioxidanţi şi alţi compuşi care au efect benefic pentru sănătate, consumul de suplimente ce conţin ceai verde ajută la pierderea depozitelor de grăsime şi slăbire.

Printre substanţele conţinute de ceaiul verde amintim cafeina si un atioxidant numit EGCG (epigallocatechin gallate), care ajută la accelerarea metabolismului şi la reducerea grăsimii din corp prin blocarea unei enzime ce controlează cantitatea de norepinefrină din organism.

CLA

Acidul linoleic conjugat (CLA),este un acid gras esenţial de care corpul nostru are nevoie, dar pe care nu-l produce, deci trebuie să provină din sursă externă, din alimentaţia noastră, sau sub formă de suplimente alimentare. Pe lângă acest rol important în sănătatatea noastră, s-a demonstrat în urma mai multor studii că acest acid gras esenţial ajută la pierderea în greutate şi la reducerea cantităţii de grăsime din corpul nostru. Deci există chiar o dublă motivare de a consuma acest tip de supliment.

Ulei de peşte

Acesta este unul dintre cele mai comune şi mai consumate suplimente alimentare. Continutul său bogat în omega-3, un  alt acid gras esenţial foarte important pentru sănătatea noastră, a dus la popularitatea acestui supliment. Este extras, în special din peştele gras, cum ar fi macroul, tonul, heringul, anşoa, sau din ficatul unor peşti cum ar fi codul.

La fel ca şi în cazul CLA, s-a demonstrat că uleiul de peşte poate duce la o reducere a circumferinţei taliei, a reducerii masei corporale, în special dacă este combinat cu o alimentaţie echilibrată şi cu activitate fizică.

Tot ce vă mai rămâne de făcut este să adăugaţi unul sau mai multe dintre aceste suplimente în rutina dumneavoastră zilnică și alături de un antrenament bine structurat şi mese sănătoase şi echilibrate caloric, să reveniţi la silueta dorită.

 

 

Sursă: Digital Workforce

Sursă foto: pexels

Comments

comments

Lasă un răspuns