Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Alimente care te tin traza

Alimente care te tin traza

 

Cum totul trece prin farfurie există alimente care au capacitatea de a te ţine trează, dacă situaţia o impune, o noapte întreagă. Partea cea mai bună este că toate acestea sunt alternative excelente la cafea. Alimentele de mai jos sunt soluţii bune pentru a rămîne trează peste noapte dacă sunt conumate în moemnetele în care te simţi obosită şi ţi se face somn, dar sunt şi alimente care consumate seara pot provoca un somn agitat sau insomnie.

1. Apa rece. Bea un pahar mici cu apărece la fiecare 30 de minute, iar această staregie te va ajuta să rămâi treaza. Soluţia este foarte bună pentru căte ajută să rămâi bine hidratată.

  •  Femeile au nevoie de mai mult somn decat barbatii

2. Cerealele integrale. Ideale pentru micul dejun, consumate seara te vor ajuta să rămâi trează. Cereale integrale au un conţinutul scăzut de zahăr şi un nivel ridicat de vitamine din complexul B care susţin activitatea cerebrală. O porţie de cereale integrale de va readuce în formă, dacă esti obosită, indiferent de momentul din zi.

3. Brânza.
Acest aliment conţine cantităţi mari de thyamine dare stimulează creierul şi îşi aduc energie. Cu cât brânza este mai veche, cu atât acesta conţine cantităţi mai mari de thyamine. Combină brânza cu pâine din cereale integrale şi un pahar de apă rece. Combinaţa este mai eficientă decât o ceaşcă mare cu cafea tare!

4. Stafidele. Aceste fructe uscate au un conţinut ridicat de thyamine care creşte secreţia de hormoni care stimulează activitatea cerebrală. Sunt perfecte pentru a fi consumate în timp ce depui efort intelectual pentru că sunt combinaţia optimă de fibre, glucoză şi enzime benefice.

5. Merele. Aceste fructe perfecte sunt printre cele care te pot ajuta să te trezeşti dimineaţa, cel puţin la fel de bine cum o poate face şi o ceaşcă cu cafea, sau te pot ajuta să rămâi trează peste noapte, dacă este nevoie. Cel mai bine este să bei suc proaspăt d emere, pentru un efect puternic de stimulare generală şi de trezire.

  • 5 riscuri ale lipsei de somn

6. Fasolea verde. Fiind foarte boogată în vitamine din grupul B, fasolea verde este un foarte bun stimulet pentru creier. În plus fiind foarte bogată în vitamina B 12, fasolea verde activează sistemul nervos şi te ţine trează şi activă pentru mult timp. Combină o porţie de fasole verde cu suc de lamâie, puţină sare, piper, o lingură de verdeaţă proaspătă şi o lingură de ulei de măsline. Adaugă pentru un plus de gust o mana de nuci macinate, o mană de seminte de floarea soarelui şi o linguriţă de smântână. Combinaţia este delicioasă şi foarte, foarte tonică.

7. Nucile. Supranumite fructele creierului, nucile sunt cele mai sănătoase când vine vorba despre a susţine activitatea creierului. Bogate în acizi graşi omega-3, nucile aduc un impul de energie. O noapte în care din diferite motive nu trebuie să dormi este destul de stresantă, aşa ca a ronţăi nuci crude (fără sare!) este un dublu câştig.

Afla ce spune despre tine pozitia in care dormi.

 


Lasă un răspuns

Sus