Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Alimente periculoase pentru diete

Alimente periculoase pentru diete

Exista alimente recomandate in cursul dietelor, dar exista si alimente periculoase pentru diete. Aceste din urma sunt cele care aparent sunt utile unei cure de slabire, dar in realitate iti aduc multe calorii in plus, fara sa-ti dai seama.

In lista scurta cu alimente periculoase pentru dieta se afla: uleiul de masline, iaurturile cu zero la suta grasime si sucul de fructe. Un exemplu: un pahar cu suc de fructe inseamna 150 de calorii, intr-un minut, pentru ca un minut iti trebuie ca sa bei un pahar cu suc de portocale. Un adevarat dezastru pentru cura de slabire, mai ales ca sucul de fructe este vaduvit de orice urma de fibre alimentare.

Fibrele alimentare sunt esentiale intr-o dieta, iar sucurile de fructe pierd complet aceasta componenta. Fibrele formeaza un strat protector care blocheaza in parte absorbtia zaharului

Nici amestecurile de genul smoothies, nu stau mai bine, daca acestea sunt facute cu sucuri filtrate, pentru ca in acest fel fibrele dispar. Mai bine folosesti cei 4 aliati in curele de slabire.

O a doua problema pentru sucuri si alte alimentele periculoase pentru dieta este cantitatea mare  de fructoza – zaharul din fructe si legume.

Excesul de fructoza devine grasime

Fructoza este un combustibil excelent pentru organism, dar adusa in exces, iar sucurile de fructe contin exces de fructoza, aceasta nu mai este complet metabolizata, iar excesul este transformat in grasime.

Stiai ca un singur pahar de suc de grapefruit (de 250 de mililitri) contine un nivel de zahar echivalent cu patru gogosi glazurate.

Tot in categoria alimentelor periculoase pentru dieta si care aduc prea multe calorii intra si uleiul de masline. Gustos, sanatos si necesar unei alimentatii sanatoase, putini sunt cei care stiu ca o singura lingurita de ulei de masline contine 50 de calorii.

Produsele cu zero la suta grasime contin adesea foarte mult zahar pentru compensarea aromei lipsa. Dieteticienii recomanda versiunile originale, care sa contina grasime  pentru lactate si iaurt, pentru ca sunt mai sanatoase si contin mai putin zahar.

Fructele uscate si nucile sunt o buna sursa de fibre, dar vin impreuna cu mari cantitati de zahar si sare si intra in categoria de alimente periculoase pentru dieta.

Zaharul este folosit pentru deshidratarea fructelor, iar sarea pentru a da gust alunelor si nucilor. Cele mai bune solutii frutele uscate naturale, si semintele neprajite si fara sare.

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus