Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Alimente sanatoase care iti fac rau

Alimente sanatoase care iti fac rau

Afla care sunt alimentele sanatoase care iti pot face rau si cu ce le inlocuiesti pentru a elimina neplaceile si a pastra beneficiile.

Avocado

Acest fruct exotic este indicat pentru a avea o inima sanatoasa, dar continutul lui de polioli este un dezavantaj pentru intestine. Il poti inlocui cu peste gras, nuci sau alte seminte uleioase

Miereahttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2013/10/28/alimente-sanatoase-iti-fac-rau.png

Desi este un excelent indulcitor si contine antioxidanti, mierea nu este indicata celor cu probleme de absorbtie a fructozei. Ca alternativa de indulcitor sanatos poate fi folosit siropul de artar sau melasa.

Conopida

Conopida este foarte sanatoasa si preparata corect, foarte gustoasa, dar este bogata in polioli care ar putea cauza unele probleme unui stomac delicat. Inlocuieste conopida cu varza de Bruxelles ca sa pastrezi beneficiile si sa elimini detaliile neplacute, sau combina conopida cu smantana si iaurt.

Ceapa

Ceapa este o legume cu multe beneficii, dar uneori stomacul ar putea sa nu o aprecieze. Ceapa este bogata in carbohidrati, hidrati de carbon pe care unii oameni nu-i pot digera din cazua absentei unor enzime din sucul gastric. Poti sa folosesti arpagic sau ceapa verde.

Unele alimente sanatoase iti pot face rau mai ales la nivelul stomacului si al intestinelor, dar nu numai. Unele oligozaharide, monozaharide, dizaharide si polioli din unele categorii de alimente sanatoase care iti fac rau determina balonare, dureri de stomac si crampe.

Merelehttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2013/10/28/alimente-sanatose-iti-fac-rau.png

Un adevarat simbol al sanatatii, merele sunt bogate in fructoza, un carbohidrat care poate crea neplaceri stomacului mai ales celor care au o mucoasa sensibila sau gastrita. O alegere mai buna ar fi portocalele.

Pepenele rosu

El are un continut mare de apa, insa are in compozitie si trei carbohidrati care pot afecta intestinele. Acestia sunt oligozaharidele, fructoza si poliolii. Pepenele galben si citricele sunt o buna alternativa.

Iaurtul

Desi probioticele din iaurt sunt bune pentru intestine, iaurtul este bogat si in lactoza, un carbohidrat absorbit adesea in mod gresit de corp. Din aceasta cauza, urmarea poate fi balonarea sau aparitia gazelor. Solutia poate fi, in acest caz, kefirul sau sana care are o alta structura a moleculei de lactoza.

Perele

Perele sunt fructe gustoase, bogate in fibre, insa contin multa fructoza si polioli. O alta solutie sanatoasa pentru corp o reprezinta afinele sau chiar zmeura, sau gutuile.

 Afla restul alimentelor sanatose care iti pot face rau, pe pagina urmatoare.


Lasă un răspuns

Sus