Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Alimente sanatoase pentru piele

Alimente sanatoase pentru piele

Semnele imbatranirii nu apar numai pe fata, sub forma de riduri. Pielea de pe intreg corpul isi pierde din elasticitate odata cu trecerea anilor. Nu este un proces pe care sa-l poti opri, dar iti sta in putere sa-l incetinesti.

Daca o hidratezi intens si daca ii furnizezi vitaminele si mineralele de care are nevoie, pielea se mentine sanatoasa si elastica mai multa vreme. In primul rand, hidratarea e obligatorie si devine cu atat mai importanta cu cat inaintezi in varsta. Zilnic, maseaza-ti corpul, dupa dus, cu un produs hidratant, fie ca e sub forma de crema, ulei sau unt de corp. Varianta cea mai sanatoasa este uleiul de masline (se absoarbe destul de repede, iar daca te deranjeaza mirosul, poti sa-l amesteci cu 2-3 picaturi de ulei aromat).

Pe langa aceasta hidratare externa, pielea trebuie hidratata si din interior: bea intre 1,5 – 2 litri de apa pe zi si consuma alimente bogate in vitamine si minerale, care sunt aliatii naturali ai pielii frumoase si sanatoase. Nu sta pe ganduri si incepe cat mai repede sa ai o alimentatie care iti garanteaza o piele tanara si sanatoasa pentru mai mult timp.

Rosii

Rosiile contin antioxidanti, cum ar fi betacarotenul, si vitamina C, care actioneaza asupra daunelor produse de soare si contra cancerului de piele.

Morcovi

Morcovul protejeaza pielea de razele solare si asigura un bronz rapid si uniform, fiind bogat in betacaroten, substanta care stimuleaza secretia melaninei, responsabila de bronzarea pielii.

Usturoi

Usturoiul contine componenti antimicrobieni, care protejeaza pielea impotriva infectiilor. Se recomanda consumul zilnic de usturoi, de preferat in stare cruda.

Ciuperci

Alimentatia saraca in seleniu poate favoriza aparitia unor tipuri de cancer de piele. O cana de ciuperci contine doua treimi din necesarul zilnic de seleniu. Ciupercile au proteine, zinc si complexul de vitamine B, utile pentru mentinerea pielii intr-o stare cat mai buna.

Alimente bogate in vitamina E

  • nuci, uleiuri vegetale, oua, ficat, germeni de grau

Mai ales vara, pielea pierde multa vitamina E, din cauza expunerii la soare. Doua linguri de germeni de grau asigura 15% din necesarul zilnic de vitamina E, puternic antioxidant natural, regenerator celular si adjuvant in procesul de cicatrizare.

Alimente bogate in vitamina C

  • patrunjel, broccoli, spanac, ardei iute, kiwi, afine

Vitamina C previne distrugerea pielii, ajuta la producerea colagenului si mentine elasticitatea pielii. Vara, din cauza radiatiilor solare, colagenul si elastina se deterioreaza, de aceea consumul alimentelor bogate in vitamina C trebuie sa fie mai mare.

Sucuri din fructe proaspete

Un pahar pe zi cu suc de fructe – nu cel cumparat din magazin, ci facut pe loc, din fructe proaspete – este suficient pentru pastrarea echilibrului functiilor organismului. Sucurile cu fructe de padure (mure, fragi, zmeura etc.) sunt cele mai eficiente.


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus