Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Aproape totul despre exercitiile Kegel

Aproape totul despre exercitiile Kegel

 

Exercitiile Kegel sunt exercitii speciale, ideale pentru femei. Au rolul de a tonifia musculatura puboccigiana si fac incredibil de mult bine. Exercitiile Kegel cresc placerea sexuala, combat si vindeca incontinenta urinara, sunt recomandate femeilor la orice varsta, dar mai ales dupa sarcina si la menopauza pentru ca sustin musculatura din aceasta regiune delicata.

Poti localiza muschii care sunt pusi in actiune de exercitiile Kegel daca intrerupi voluntar, cateva secunde, fluxul de urina.

Exercitiile Kegel sunt de trei tipuri

Contractii lente. Contracti puternic muschii pubococcigieni ca si cum ai vrea sa opresti fluxul urinar. Pastreaza contractia 3-5 secunde si apoi relaxeaza-te. Repeta exercitiul in serii de 15-20 de contractii.

Contractii rapide. Contracti si relaxezi alternativ muschii pubococcigieni cat poti de repede. Si cat poti de mult. Repeta exercitiile in serii de 10-15 contractii.

Impingeri. Ca atunci cand te opintesti sa impingi o mobila sau ca si cum te-ai forta sa urinezi.

Atunci cand faci exercitiile Kegel, pui in actiune si musculatura abdominala si intreaga musculatura din zona bazinului. Este indicat ca fiecare tip de exercitiu sa fie retetat in sesiuni de cel putin cinci ori pe zi. Dupa o saptamana mai adaugi inca zece repetari la fiecare dintre cele trei tipuri de contractii. Si continui asa, saptamanal, pana ajungi la serii compuse din o suta de repetari.

Aceste exercitii au fost puse la punct de doctorul Arnold Kegel in urma cu aproape 60 de ani pentru a ajuta la intarirea muschilor din jurul platformei pelviene. Ulterior, s-a dovedit ca ele sunt o veritabila binecuvantare pentru femei si ca pot rezolva si ameliora substantial o serie de probleme tipic feminine.

 


Sus