Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Beneficiile micului dejun

Beneficiile micului dejun

Beneficiile micului dejun au fost din nou aduse in atentia oamenilor in urma unui nou studiu care a probat ca masa de dimineata previne obezitatea, diabetul si tensiunea arteriala.

Nutritionistii le spun de multa vreme persoanelor care doresc sa slabeasca ca este important sa ia micul dejun ca un rege, pranzul – ca un print si cina ca un om sarac. Noul studiu confirma aceste informatii si cuantifica beneficiile pe care le are micul dejun asupra greutatii corporale.

Un mic dejun copios poate preveni instalarea diabetului si a hipertensiunii arteriale, precum si a obezitatii, se arata intr-un studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea din Tel Aviv, Israel, publicat in Obesity.

  • 7 alimente ideale pentru micul dejun

Un mic dejun copios contribuie la scaderea nivelului de insulina si glucoza din organism, prevenind diabetul si reducand riscul de maladii cardiace, hipertensiune arteriala si hipercolesterolemie. De asemenea, reduce probabilitatea de a simti nevoia unei gustari in timpul zilei, micsorand riscul de obezitate.

Micul dejun de 700 de calorii

La studiu au participat 93 de femei obeze, care au consumat fie un pranz copios, fie o cina bogata, pe parcursul a 12 saptamani. Dieta zilnica a tuturor, cu un continut moderat de carbohidrati si grasimi, totaliza 1.400 de calorii. Primul grup consuma 700 de calorii la micul dejun, 500 la pranz si 200 la cina; al doilea, 200 de calorii la micul dejun, 500 la pranz si 700 la cina. Cina si micul dejun erau identice.

  • Mic dejun pentru patru stiluri de viata

In ceea ce priveste grupul care a optat pentru un mic dejun copios, s-a inregistrat o scadere a nivelurilor de grelina, un hormon al apetitului, insulina, glucoza si trigliceride mai mare decat in al doilea grup. Mai mult, dupa incheierea studiului, persoanele care au optat pentru un mic dejun bogat au pierdut in greutate, in medie, 8,6 kilograme, in timp ce voluntarele care au adoptat obiceiul unei cine copioase au slabit, in medie, 3,5 kilograme.

De asemenea, circumferinta taliei s-a redus cu 8,3 centimetri in cazul primului grup, comparativ cu 3,8 centimetri in grupul al doilea.

Autorii acestui studiu concluzioneaza ca nu este important numai ce se consuma la o masa, momentul acesteia, dieta alimentara corecta, alaturi de exercitiile fizice fiind indispensabile unei bune stari de sanatate.


Lasă un răspuns

Sus