Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Beneficiile semintelor de floarea soarelui

Beneficiile semintelor de floarea soarelui

Beneficiile semintelor de floarea soarelui le face apte pentru topul surselor naturale de vitamine si minerale, precum si alti multi nutrienti valorosi.

Concret in 35 grame de seminte de floarea soarelui (adica in circa doua linguri de miez de seminte crude) se gaseste 61% din doza zilnica recomandata de vitamina E, 34% din doza zilnica de vitamina B1, 31% din doza zilnica recomandata de cupru, 28% din doza zilnica recomandata de magneziu, 26% din doza zilnica recomandata de seleniu, 23% din necesarul de fosfor. Toate aceste beneficii nutritive sunt impachetate in circa 200 de calorii, dar o buna parte din ele sunt folosite tocami pentru digestia si absorbtia nutrientilor.

Daca vorbim despre beneficiile semintelor de floarea soarelui trebuie spus ca acestea previn si amelioreaza astmul, reduc tensiunea arteriala, previm migrenele si reduc riscului de atac de cord si accident vascular cerebral. Cantitatea mare de seleniu previne degradarea si stimuleaza sinteza corecta de ADN, inhiba proliferarea celulelor canceroase si accelereaza moartea si dezintegrarea celulelor aberante (cele care pot duce la formarea tumorilor).

Semintele de floarea soarelui contin 40% proteine cu o valoare nutritiva comparabila cu cele din carnea de vita, considerate cele mai bune proteine.

Cum le consumi? Obligatoriu crude. Adauga seminte in salate, in cereale si in mancare, la final. Le poti macina impreuna cu fulgi de cereale (de ovaz), iar pudra rezultata poate fi adaugata in creme, sosuri si iaurt. Este bine sa macini semintele crude impreuna cu o cereala uscata pentru a absorbi si folosi grasimile din acestea. Macinate, tocate sau pisate sunt mai bine asimilate. Le pot pune in omleta, sau le poti coace cateva minute in cuptor dupa ce in prealabil le-ai stropit cu un sos facut din apa, putina sare si mirordeni (pudra de usturoi, cimbru sau ceapa sau cu pudra de boia dulce). Pot fi macinate si combinate cu miere, astfel fiind un adevarat tonic general pentru copii si convalescenti.

Afla totul despre
semintele de dovleac

Semintele sunt, toate, un mare beneficiu adus alimentatiei sanatoase. Vorbim despre beneficiile semintelor de floarea soarelui care sunt cel putin la fel de pretioase din punct de vedere nutritional ca si migdale sau nucile caju. Beneficiile semintelor de floarea soarelui le face apte pentru topul surselor naturale de vitamine si minerale. Un alt avantaj este ca aceste seminte sunt ieftine, accesibile si gustoase.

Semintele de floarea soarelui contin grasimi foarte sanatoase, fibre si http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/06/02/beneficiile-semintelor-floarea-soarelui-3.jpgproteine exceptionale, precum si vitamine si minerale pretioase.

Semintele de floarea soarelui sunt bogate in vitaminele E, B1, B6, acid folic, contin magneziu, seleniu, mangan, cupru, fosfor,  triptofan si fitosteroli (care au capacitatea probata de a reduce nivelului de colesterol in sange). Semintele de floarea soarelui sunt comparabile cu fisticul in ceea ce priveste concentratie de fitosteroli, avand aproximativ 270 miligrameame in 100 de grameame de seminte crude.

Fitosterolii sunt compusi existenti in plante, care au o structura chimica foarte asemanatoare cu a colesterolului, iar atunci cand sunt prezenti in dieta in cantitati suficiente, se considera ca ajuta la reducerea nivelului de colesterol din sange, la imbunatatirea raspunsului sistemului imunitar si scaderea riscului de a face anumite tipuri de cancer. Eficienta fitosterololior este maxima daca sunt consumati in mod constant in cantitate mica.

S-a probat ca fitosterolilor sunt atat de utili in nutritia sanatoasa incat au fost introdusi in anumite alimente pentru a le creste valoarea si calitatea nutritiva, fiind elementul care exista in alimentele minune (procesate), care promit reducerea nivelului de colesterol. Oricum cred ca este mult mai benefic sa consumi o mana de seminte crude de floarea soarelui decat margarina cu adaus de fitosteroli sintetici sau (in cazul fericit) importante incat au fost extrasi din soia, porumb, ulei de pin si adaugati in alimentele procesate, cum ar fi in substituienti ai untului, extrasi din seminte de floarea soarelui, dupa prelucrarea lor pentru fabricarea uleiului.

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus