Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Bioritmul si adaptarea

Bioritmul si adaptarea

Fiecare organism are un ritm al sau, iar o viata armonioasa inseamna adaptarea la ritmul tau propriu. Incercarea de a face inves duce la tulburari care iti pot afecta grav sanatatea. Vorbim despre bioritm si adaptarea la ritmul real al organismului tau. Exista oamenii care au nivelul maxim seara, dupa cum exista oamenii care ating nivelul maxim ziua. Lipsa unui echilibru intre ritmul propriu si cel impus de obligatiile cotidiene este una dintre cauzele majore de stres la care ne supunem inconstient. Exista insa solutii iar taote acestea inseamna biortimul si adaptarea la propriul titm.

Momentul adevarului, care face diferenta intre „pasarile de noapte” si cei matinali este ora 18.00. Pentru matinali ziua se apropie de final, iar randamentul scade brusc, in timp ce pentru cei care detesta orele matinale vine perioada de varf. Organismele matinale au nevoie de stimulente ca sa-si mentina ritmul, in timp ce „pasarile de noapte” intra in turatia maxima. Acestia din urma devin inventivi, sunt mai atenti la sedintele de la ora 15.00, nu se grabesc sa plece acasa, isi planifica programul pentru a doua zi si sunt in stare sa isi ia de lucru acasa, pentru ca ziua lor se intinde pana dupa ora 12.00 noaptea.

Cum te adaptezi programul de dimineata

Daca faci parte din categoria celor care sunt plini de vitalitate noaptea, nu te trezi inainte de sapte. De cele mai multe ori nu poti manca dimineata, dar bea cafea dulce cu lapte si suc de portocale, ceea ce este echivalentul unei pilule cu energie care iti va face organismul sa porneasca. Nu face gimnastica dimineata, ci doar exercitii de stretching si un dus caldut.

Daca te scoli usor dimineata, inseamna ca ai nevoie de surse complete de energie inca de la prima ora, asa ca micul dejun este obligatoriu. Poti alerga si poti face un dus rece.

Programul de pranz

Pentru cei care sunt activi in partea a doua a zilei, pranzul este masa principala a zilei si trebuie sa fie consistent si sa acopere jumate din necesarul de calorii al zilei, dar si toate lipidele necesare. Mananca bine la pranz, care trebuie sa contina carne, legume si paine sau paste si obligatoriu un fruct. Dupa masa, o cafea si ceva dulce este recomandat, pentru ca orele tale de maxima eficienta nu au venit inca.

Daca esti un matinal si daca te-ai trezit dimineata, pranzul nu este o urgenta pentru ca ai mancat bine la micul dejun. Dar o gustare usoara este necesara. Si tu ai nevoie de o cafea, pentru a continua forma buna in care ai fost in prima parte a zilei.

Masa de seara

Cei activi noaptea au nevoie de o cina mai consistenta, in timp ce matinalii trebuie doar sa „ciuguleasca”. Daca cei din urma nu viseaza decat la culcusul moale al patului, ceilalti vor prefera un dus scurt ca sa castige timp pentru alte activitati.

Organismele matinale trebuie sa ajunga in pat inainte de ora 24.00, pentru ca altfel metabolismul se da peste cap si se instaleaza oboseala cronica. Ceilalti mai pot intarzia dupa ora 24.00, daca respecta o singura conditie: minimum sapte ore de somn la fiecare 24 de ore.

 


Lasă un răspuns

Sus