Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Ce dezavantaje ai daca esti vegetarian

Ce dezavantaje ai daca esti vegetarian

Fie că este vegetarian sau nu, în ambele cazuri sunt avantaje şi dezavantaje. Vorbim despre principalele dezavantaje pe care le ai dacă eşti vegetarian, dar enumeraăm în primul rând avantajele. Inevitabil vor consuma multe fructe şi legume, făinoase sănătoase. Dar a fi vegetarian înseamnă excluderea alimentelor de origine animală de orice fel – carne roşie, pui, fructe de mare, peşte.

Există mai multe tipuri de vegetarieni: lacto-ovo-vegetarieni, care nu consumă carne şi produse din carne în afara ouălelor şi lactatelor, ovo-vegetarienii, care nu consumă carne şi nici alte produse animale în afara ouălelor, flexitarienii, care nu exclud carnea din meniu, dar o consumă foarte rar, vegetarienii care mai consumă peşte şi produse din peşte.

Iată care sunt principalele dezavantaje pe care le aduce dieta vegetariană, mai ales cele extreme care exclud toate alimentele de origine animală:

Este dificil să mănânci cantitatea de proteine necesară. Soluţiile alternative înseamnă tofu, mâncăruri combinate, nuci, brânză etc.
Pentru organism poate fi un lucru bun îndepărtarea cărnii din meniu, dar balanţa nutriţională trebuie păstrată în continuare, ca vegetarian. Trebuie să fii creativ, să adaugi mai multe legume, fructe, cereale integrale în meniu.

Meniul vegetarian este limitat. Tranziţia la o dietă vegetariană nu este uşoară. Imaginaţia şi combinaţiile de ingrediente permise pot duce la rezultate mai mult decat gustoase. Dieta vegetariană este ceva mai scumpă decat dieta normală, mai ales dacă vei include uleiuri de calitate, fructe şi legume variate şi multe seminte (alune, nuci, migdale), ca sursă de proteine.

O masă în oraş este o provocare. Să iei masa la un restaurant sau oriunde în oraş îţi poate da bătăi de cap. Cu atât mai mult când ieşi la masă însoţit de prietenii ne-vegetarieni. Opţiunile sunt limitate, dar asta nu înseamnă că vei face foamea. Cu cât cunoşti mai multe despre mâncărurile vegetariene, cu atât vei putea avea o masă bogată şi sănătoasă.

Nu toţi din familie trebuie să devină vegetarieni şi atunci poţi avea probleme în plus.
Este puţin greu pentru cel care a renunţat la multe obiceiuri alimentare să mai ia masa cu familia. În primul rând că, dacă nu este un vegetarian convins, va fi tentat de bunătăţurile de pe masă. La o sărbătoare de exemplu.

Tradiţiile de sărbători au reguli noi pentru vegetarieni. Adio sarmale, adio ciorbă de perişoare, piftie, cârnaţi şi alte preparate pregătite cu ocazia diverselor sărbători. Masa poate fi aproape aceeaşi de zi cu zi pentru un vegetarian, cu excepţia, poate, a deserturilor pregătite. Este dificil, dar alegerile nu se discută şi nici nu se impun.

Vegetarienii trebuie să înveţe să gătească. Este aproape obligatoriu. În plus trebuie să devină şi buni nutriţionişti ca sa-şi poată asigura aportul de proteine, carbohidraţi, vitamine necesare. Vegetarianul trebuie să găsească un ritm al său. Alegerea îi aparţine, iar educarea se face în timp şi constant. Va învăţa ce anume poate consuma şi ce nu, cum să le prepare, unde să iasă în oraş, să aibă răbdare şi pofte sănătoase. Echilibrul se capătă prin exerciţiu. Iar în cazl vegetarienilor asta poate însemna mai mult de un an.
 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus