Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Ce greșim la micul dejun

Ce greșim la micul dejun

mic dejun

Când ne grăbim, facem multe greşeli iar unele dintre acestea ne afectează sănătatea. Ritmul din ce in ce mai alert de viaţă ne face să respectăm tot mai puţin regulile unei vieţi sănătoase. Mesele, ca şi orele de somn, sunt împinse tot mai târziu, amânate sau chiar anulate, pentru a mai câştiga ceva timp. Micul dejun este masa pe care o sacrificăm cel mai uşor, fie prin alegerea alimentelor nepotrivite fie prin neglijare. În fapt, micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, pentru că influenţează nu doar nivelul de energie, ci şi dorinţa de a consuma anumite alimente pe tot parcursul zilei…deci şi dimensiunea taliei!

“E important să mâncăm, dar e şi mai important ce mâncăm. E nevoie de nutrienţi din toate grupele care să ne asigure “combustibil” pentru mai mult timp. Singurul mic dejun sănătos şi echilibrat este cel care oferă o combinaţie de proteine şi carbohidraţi complecşi, care îţi echilibrează nivelul de zahăr din sânge şi menţine senzaţia de saţietate timp de cel puţin trei ore,” ne sfătuieşte medicul nutriţionist Corina Zugravu.

Carbohidrații, “prieteni” la îndemână

Carbohidraţii simpli consumaţi dimineaţa – cereale cu zahăr rafinat, pâine albă, pâine prăjită – duc la o creştere imediată a nivelului de zahăr din sânge, ceea ce face organismul să secrete o cantitate substanţială de insulină. Insulina înlătură zahărul din sânge, transformând excesul de zahăr în grăsime. Rezultatul este un nivel scăzut de zahăr în sânge, care la rândul său provoacă dorinţa de a consuma şi alţi carbohidraţi.

Nu mănânc dimineaţa. Ce mi se întîmplă?

Când nu mâncaţi nimic la micul dejun, nivelul de zahăr din sânge scade sub valorile normale, ceea ce determină o scădere a nivelului de energie şi vă stârneşte dorinţa de a consuma diverse alimente nepotrivite. Încă o dată, recurgeţi la carbohidraţi simpli pentru a obţine o creştere rapidă a nivelului de zahăr din sânge, dar şi pentru a vă calma foamea şi a elimina senzaţia de energie scăzută.

Un mic dejun sănătos şi uşor de preparat

Un mic dejun echilibrat, bazat pe proteine şi carbohidraţi complecşi aprovizionează corpul cu nutrienţii şi energia vitală de care aveţi nevoie, fără a determina o creştere a nivelului de zahăr şi insulină, şi astfel vă ajută să evitaţi dependenţa de carbohidraţi pe parcursul zilei. În acest fel, vă puteţi controla pofta de mâncare, vă scade dorinţa de a consuma snack-uri periculoase iar organismul îşi foloseşte propriile rezerve de grăsime pentru a genera mai multă energie.
“Alegerea celor mai potrivite alimente dimineaţa te ajută să ai un tonus bun şi energie şi să îţi controlezi foamea care te poate surprinde între mese,” a încheiat Dr. Corina Zugravu
Un mic dejun echilibrat furnizează nutrienții esențiali, crește capacitatea de concentrare, ceea ce îți va îmbunătăți nivelul performanțelor zilnice.

Text și foto: PR


Lasă un răspuns

Sus