Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Ce inseamna si cum poti rezolva glicemia instabila?

Ce inseamna si cum poti rezolva glicemia instabila?

De multe ori semnalele pe care le transmite corpul ca răspuns la alimentaţie sunt interpretate greşit sau nu sunt cunoscute.  Alte simptome comune sunt:  oboseala sau letargia dupa masă, slabiciunea, iritarea, dacă nu mănânci 2-3 ore, ameţeala, dependenţa de cafea pentru energie, lipsa de atenţie, senzaţia de insaţietate continuă, fluctuaţiile în greutate. 

Cum afectează glicemia instabilă sănătatea?

Disglicemia, starea în care corpul îşi pierde capacitatea de a-şi păstra nivelul glucozei stabil, are un impact negativ asupra sănătaţii întregului corp. Aceasta poate inflama tractul digestiv, forţează glandele suprarenale până  la epuizare, contribuie la înrăutaţirea dezechilibrului hormonal, afectează detoxifierea, şi metabolismul acizilor graşi.

Atunci când consumi mâncare procesată şi/sau o cantitate mare de zaharuri, nivelul glucozei din sânge alternează de la foarte mic la foarte mare. Astfel apar hipoglicemia şi rezistenţa la insulină, care se transformă în diabet dacă nu se iau măsuri de corectare a acesteia. Multe persoane au rezistenţă la insulină fără să ştie; însă o interpretare funcţională a analizei de sânge poate determina dacă acest lucru este prezent sau nu.

Cum poti rezolva problemele de glicemie instabilă?

În primul rând, eliminarea alimentelor şi dulciurilor procesate este prima acţiune benefică pentru sănătatea ta. Reducerea dulciurilor, cât şi consumul moderat de fructe, cereale şi legume cu amidon ridicat sunt de asemenea foarte importante atunci când suferi de glicemie instabilă. În general, dacă te simţi somnoros sau pofteşti dulciuri imediat după ce ai mâncat, înseamnă că ai consumat prea multe zaharuri. 

Nivelul glicemic este dependent nu doar de ceea ce mănânci, ci şi de proporţiile  macro-nutrienţilor consumaţi (proteine, grasimi, carbohidrati). Acest lucru va determina de asemenea maximizarea energiei, eliminarea senzaţiei de foame dintre mese şi a poftei de dulce. Te va ajuta în controlul greutăţii, şi să îţi echilibrezi stările emoţionale. Deci cunoaşterea tipului metabolic al unei persoane şi astfel tipul de alimentaţie potrivit pentru aceasta este esenţial.

Atunci când nu poţi să mănânci şi/ sau  simţi nevoia  de o gustare,  consumă o cantitate mică de proteine (nuci, alune, ouă fierte, brânzeturi, carne, etc.), la fiecare 2- 3 ore, pentru a menţine un nivel glicemic stabil. 

Pentru o viziune mai clară asupra posibilelor fluctuaţii glicemice, poţi utiliza un glucometru, care se poate găsi în farmacii. Foloseşte-l înainte de micul dejun, prânz, cină şi înainte de culcare. Toate valorile citite trebuie să se situeze intre  85-100. 

Exerciţiul fizic este necesar pentru o valoare stabilă a glicemiei, aşa cum este pentru întreaga sănătate. Dar ca şi în cazul dietelor, nu există un tip de exerciţii  potrivit pentru toată lumea. Pentru a beneficia cu adevarat de exerciţiile fizice, trebuie să lucrezi cu un specialist şi să îţi evaluezi nivelul de stres înainte de începerea programului.

În cazul dezechilibrelor mai profunde în nivelul glicemic, alimentaţia, suplimentarea şi exerciţiul fizic nu vor fi de ajuns. În acest caz, trebuie să mergi mai departe în detectarea factorilor blocanţi, care pot proveni de la reactivităţi alimentare, permeabilitate intestinală, toxicitate cu metale grele, şi dezechilibre hormonale.

Cunoscând acum aceste aspecte, te aştept cu interes să-ţi exprimi şi tu opinia pe această temă, printr-un comentariu mai jos.

 


Lasă un răspuns

Sus