Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Ce mananci in zilele delicate

Ce mananci in zilele delicate

Dieta pentru zilele delicate este recomandata pentru zilele menstruale, dar si pentru perioada care precede aceste zile, la fel de dificile.

Micul dejun: cereale de ovaz, un sfer de avocado, o portocala si un iaurt cu o lingurita de miere, ceai verde
Gustare: nuci, doua patratele de ciocolata, un ceai verde
Pranz: peste gras sau pui cu salata de broccoli sau branza telemea cu salata de verdeturi, ulei de masline.
Gustare: fructe si nuci
Cina: salata de legume verzi, pasta de avocado sau cartofi copti cu putin unt sau ulei de masline si carne de pui sau peste

In zilele delicate consuma citrice, varza de Bruxelles si ardei verde si rosu, fasole verde si kefir, afine, banane, avocado, cartofi copti, fasole si hummus, dar si peste gras, carne de curcan, sardine in suc propriu, suc de lamaie si portocale si, obligatoriu, doi litri de lichide pe zi.

Evista zaharul, produsele de patiserie, cartofii prajiti, mancarea de tip junk-food.

Afla si tot ceea ce trebuie sa stii despre contraceptia de urgenta

Zilele delicate sunt o perioada speciala, uneori combinata cu suferinte din partea femeilor. In cursul fenomenelor fiziologie normale lunare, adica in zilele delicate, sau mai simplu in perioada menstruatiei, femeile trec prin momente nu tocmai placute. Asta inseamna balonare, dureri abdominale, iritabilitate, disconfort general fizic si mental. Mare parte din aceste probleme se pot ameliora sau pot sa dispara daca respecti o dieta pentru zilele delicate.

Tu ce mananci in zilele delicate
? Instinctiv vei avea un apetit crescut pentru dulciuri si alimente grase. In plus esti destul de obosita si ai un nivel mai ridicat de reactie la stres si enervare. Unele femei au un apetit crescut pentru mancare nesanatoasa si carbohidrati si o senzatie de sete accentuata. Nimic din toate acestea nu este intamplator pentru ca organismul incearca sa ia din alimente exact ceea ce l-ar ajuta sa se simta mai bine.

Cercetarile au demonstrat ca legumele verzi si salatele (cele cu legume crude si salata) sunt mai mult decat binevenite in zilele delicate, mai ales daca perioada menstruala este una mai dificila pentru tine. Toate acestea aduc cantitati mari de vitamine din grupul B si fier, adica exact ceea ce organismul pierde. Toate acestea aduc si fibre care calmeaza si estompeaza tulburarile digestive.

Apetitul pentru dulciuri si carbohidrati este explicat prin faptul ca toti carbohidratii complecsi sunt sanatosi si necesari in zilele delicate. Dulciurile nu sunt un beneficiu, dar carbohidrati din cereale integrale si fructe proaspete, da. Acesta aduc si multe fibre care lupta cu retentia de apa si care combat balonarea. In pus acestea aduc si doze mari de magneziu. Tocmai pentru aportul de magneziu sunt utile in zilele delicate ciocolata neagra, bananele, fructele de kiwi.

O alta categorie de alimente utile in zilele delicate sunt alimentele bogate in grasimi sanatoase. Hormonii feminini sunt „fabricati” din grasimi, iar in absenta unui aport suficient de grasimi sanatoase, acestia nu sunt in concentratia necesara si de aici pot sa apara o suma intreaga de probleme de sanatate. Surse bune de grasimi sanatose inseamna: avocado, peste gras, ulei de masline, sardine si nuci. Toate aceste alimente te ajuta sa iti mentii calmul si sa reduca nivelul de reactivitate la stres.

Recomandate si necesare in zilele delicate sunt si alimentele bogate in vitamina C, potasiu, calciu si cele care aduc multa apa naturala. O alta masura buna, care calmeaza multe din problemele din zilele menstruale, este aceea de a manca putin si des.


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus