Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Alimentație și diete > Ce mananci la cina?

Ce mananci la cina?

Ce mananci la cina si care sunt cele mai bune alegeri in functie de ce probleme de sanatate ai.

Reteta pentru inima

Ton cu masline

Prepara o marinata dintr-o cana cu sos de soia, putin ulei de masline si, facultativ, seminte de susan. Pune tonul oparit si taiat bucati in aceasta marinata si lasa-l la fragezit cam 2 ore.

  • De ce e buna: acizii grasi din ton (omega 3) fluidizeaza sangele, aducand un mare beneficiu arterelor.
  • Portia: 100 g de ton (70 Kcal)

Reteta plina de vitamine

Sandvis cu branza si fructe

Freaca branza de vaci cu putina zeama de lamaie si apoi intinde-o in strat generos pe paine. Garniseste feliile cu bucati de mandarina si kiwi.

  • De ce e buna: vitamina C din fructe va da pielii catifelarea unei piersici.
  • Portia: 2 sandvisuri (48 Kcal)

Reteta fara colesterol

Mini-tarte de masline si cascaval

Curata maslinele de samburi (150 g) si piseaza-le cu 2 catei de usturoi. Adauga putin ulei de masline si unge cu aceasta pasta bucatile de paine. Pune o felie de cascaval peste si in varf infinge o maslina.

  • De ce e buna: acidul oleic din masline ajuta la dizolvarea colesterolului din sange.
  • Portia: 3 tarte (100 Kcal)

Reteta pentru oase

Ciuperci cu branza proaspata

Curata si stropeste palariile cu zeama de lamaie. Toaca o ceapa rosie si amestec-o cu branza frecata cu piper, sare si ierburi de Provence, apoi umple ciupercile cu aceasta crema.

  • De ce e buna: vitamina D din ciuperci stimuleaza calciul din branza si se fixeaza pe oase.
  • Portia: 3 ciuperci de marime medie (18 Kcal)

Reteta pentru bronz

Supa de morcovi cu chimen

Paseaza 4 morcovi fierti, o ceapa fiarta, pune putin ulei de masline si un praf de chimen. Adauga zeama in care au fiert morcovii, pana cand supa capata consistenta unei creme moi.

  • De ce e buna supa de chimen: betacarotenul este un agent antisolar care va stimula producerea de melanina, pigment bronzant si protector.
  • Portia: un bol de 250 ml (35 Kcal)

Reteta antiimbatranire

Mini-frigarui cu branza

Taie bucatele de branza si lasa-le putin in ulei de masline. Apoi insira pe un bat o rosie mica, o bucata de branza, o maslina si tot asa.

  • De ce e buna: magneziul si vitamina E din masline si uleiul de masline, alaturi de lycopenul din rosii vor “bombarda” celulele de antioxidanti, avand ca rezultat dinamizarea acestora.
  • Portia: 2 frigarui (50 Kcal)

Comments

comments

Leave a Reply