Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Ce mananci la cina?

Ce mananci la cina?

Reteta pentru inima

Ton cu masline

Prepara o marinata dintr-o cana cu sos de soia, putin ulei de masline si, facultativ, seminte de susan. Pune tonul oparit si taiat bucati in aceasta marinata si lasa-l la fragezit cam 2 ore.

  • De ce e buna: acizii grasi din ton (omega 3) fluidizeaza sangele, aducand un mare beneficiu arterelor.
  • Portia: 100 g de ton (70 Kcal)

Reteta plina de vitamine

Sandvis cu branza si fructe

Freaca branza de vaci cu putina zeama de lamaie si apoi intinde-o in strat generos pe paine. Garniseste feliile cu bucati de mandarina si kiwi.

  • De ce e buna: vitamina C din fructe va da pielii catifelarea unei piersici.
  • Portia: 2 sandvisuri (48 Kcal)

Reteta fara colesterol

Mini-tarte de masline si cascaval

Curata maslinele de samburi (150 g) si piseaza-le cu 2 catei de usturoi. Adauga putin ulei de masline si unge cu aceasta pasta bucatile de paine. Pune o felie de cascaval peste si in varf infinge o maslina.

  • De ce e buna: acidul oleic din masline ajuta la dizolvarea colesterolului din sange.
  • Portia: 3 tarte (100 Kcal)

Reteta pentru oase

Ciuperci cu branza proaspata

Curata si stropeste palariile cu zeama de lamaie. Toaca o ceapa rosie si amestec-o cu branza frecata cu piper, sare si ierburi de Provence, apoi umple ciupercile cu aceasta crema.

  • De ce e buna: vitamina D din ciuperci stimuleaza calciul din branza si se fixeaza pe oase.
  • Portia: 3 ciuperci de marime medie (18 Kcal)

Reteta pentru bronz

Supa de morcovi cu chimen

Paseaza 4 morcovi fierti, o ceapa fiarta, pune putin ulei de masline si un praf de chimen. Adauga zeama in care au fiert morcovii, pana cand supa capata consistenta unei creme moi.

  • De ce e buna supa de chimen: betacarotenul este un agent antisolar care va stimula producerea de melanina, pigment bronzant si protector.
  • Portia: un bol de 250 ml (35 Kcal)

Reteta antiimbatranire

Mini-frigarui cu branza

Taie bucatele de branza si lasa-le putin in ulei de masline. Apoi insira pe un bat o rosie mica, o bucata de branza, o maslina si tot asa.

  • De ce e buna: magneziul si vitamina E din masline si uleiul de masline, alaturi de lycopenul din rosii vor „bombarda” celulele de antioxidanti, avand ca rezultat dinamizarea acestora.
  • Portia: 2 frigarui (50 Kcal)

Lasă un răspuns

Sus