Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Ce mananci primavara

Ce mananci primavara

Primăvara este o perioadă specială pentru că trecerea de la perioada rece şi lipsită de lumina din an, în cea caldă şi însorită este una extrem de dificila pentru metabolism şi organism în general. În consecinţă este esenţial să ştii ce trebuie să mănânci primăvara şi care sunt alimentele care te vor ajuta să faci faţă cu succes la această perioada specială. Conform dictorului nostru, totul trece prin farfurie, aşa că soluţia că să te bucuri din plin de primăvară, trebuie să alegi cu atenţie ceea ce pui în faruria ta şi a celor dragi ţie.  În această perioadă este esenţial să ai grijă ce mănânci, pentru că organsimul resimte abia acum la intensitate maximă toate chinurile prin care a trecut pe parcursul iernii.

O serie de alimente comune sunt surse excelente de energie şi sănătate, pot da strălucire tenului şi îţi asigura un start bun pentru noul sezon.  Avocado, somonul sau peştele gras, ouăle, spanacul, carnea de curcan, broccoli, verdeţurile şi apa, sunt combinaţia magică care o să facă minuni pentru metabolismul tău şi pentru starea ta generală.

Toate aceste alimente trebuie consumate cel puţin de două ori pe săptămâna şi îţi vor da un aer sănătos, vor regla nivelul de hidratare al pielii, vor ajută la îndepărtarea şi ameliorarea grăsimilor acumulate iarna şi vor da sănătate, din interior pentru pielea ta.

Avocado este alimentul de top pentru o piele frumoasă din interior. Conţine grăsimi santoase şi fibre, dar şi o doză consistenţă de vitamină E, care are un eficient şi activ efect antiîmbătrânire. Efectele benefice ale fructului de avocado cresc dacă îl combini cu roşii, spanac şi morcovi, pentru asocierea grăsimilor sănătoase cu licopenul şi betacarotenul

Somonul şi peştele gras îţi va face pielea să strălucească, de aceea ar trebui să-l consumi măcar o data pe săptămâna. Concentraţia mare de acizi graşi omega 3 face că inflamaţiile să dispară şi ajută la hidratarea pielii din interior. Somonul conţine vitamină A, un antioxidant care şi el încetineşte procesul de îmbătrânire.

Ouăle reprezintă o sursă generoasă de vitamină A şi lecitină, ambele substanţe fiind antioxidanţi puternici pe care stratul de colagen al pielii îi adoră. În plus sunt o sursă foarte bună de proteine foarte uşor asimilabile, fără angoase calorice. Mai trebuie spus că ouăle conţin şi seleniu, un antioxidant care a fost legat de o incidenţă scăzută a cancerului de piele. Seleniul întăreşte sistemul imunitar şi asta nu este tot. Ouăle sunt o sursă foarte bună de cuprul, care regenerează elastină, din structură pielii şi o face mai fermă.

Spanacul şi toate frunzele verzi merită o statuie în dieta de primăvară şitrebuie incluse în alimentaţie în această perioadă de trecere de la iarnă la vară. Spanacul este  o uzină de nutrienţi, iar luteină pe care îl conţine protejează pielea de efectul nociv al razelor ultraviolete. Aceeaşi legumă conţine vitaminele C,  E şi  K, care combinate dau elasticitate pielii şi previn ridurile şi combat afecţiunile articulare şi bolile metabolice.

Carnea de curcan este de preferat celei de pui, având mai puţină grăsime, dar şi o concentraţie mare de zinc. În plus conţine triptofan care combate efectele depresiei sezoniere de primăvară.

Broccoli şi toate legumele rude cu broccoli (conopida, varza albă şi roşie) abundă în antioxidanţi şi conţine cantităţi importante de vitamină C, B, E, A şi K. Alege bucheţelele cât mai închise la culoare, în care şi vitaminele au o mai mare densitate. Broccoli are şi proprietatea de a detoxifia general organismul ceea ce este mai mult decât necesar pentru această perioadă din an, în cadrul unei alimentaţii sănătoase, prin stimularea bunei funcţionari a ficatului, scrie femalefirst.

La toate acestea adaugă cei doi litri de apa necesari în fiecare zi. O parte din această cantitate poate să vine din supe de zarzavat şi sucuri naturale. Sunt bune şi ceaiurile şi lactatele degresate. 

 

Comments

comments

Lasă un răspuns