Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Ce mancam in sezonul rece

Ce mancam in sezonul rece

Ca sa nu-ti scada prea mult tonusul, dieta ta de sezon alb trebuie sa respecte formula 50% carbohidrati, 30% grasimi si 20% proteine. Iata ce fel de meniu de iarna ar fi bine sa ai!

Carbohidrati

Se digera lesne, te energizeaza rapid si, astfel, rezisti mai usor temperaturilor mici! Ia-ti combustibilul atat de necesar din zahar brun, miere, fructe uscate, paste, orez, cartofi, cacao. Nu combina zaharul cu fibre, pentru ca va fi absorbit mai greu.

Grasimi

Se digera mai greu, dar iti reda vigoarea pierduta dupa asimilarea carbohidratilor. Dorinta organismului de a consuma grasimi creste considerabil cand e expus la frig. Margarina, branzeturile, nucile, dar si baconul, in cantitati moderate, te ajuta sa treci mai lin prin iarna.

Proteine

Stimuleaza formarea tesuturilor si te doteaza cu necesarul de vitalitate! Proteinele contin aminoacizi, dar, pentru ca organismul nu produce suficienti, e nevoie sa suplimentam. Ideale sunt combinatiile de cereale integrale si lactate (orez cu lapte, paste cu branza) sau cele de legume si seminte (chiftele de linte cu susan).

Proteine complete gasesti in soia, peste, carne rosie si in germenii de grau.

  • Nu uita de vitamine si minerale, pe care le iei din alimente intaritoare precum kiwi, varza de Bruxelles, praz, sfecla rosie sau pomelo.

 


Lasă un răspuns

Sus