Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Ce nu stiai despre fructele uscate

Ce nu stiai despre fructele uscate

Fructele uscate sunt o alternativa buna la fructele proaspete pe care o poti introduce in dieta mai ales in timpul sezonului rece. Prima caracteristica a fructelor uscate este ca sunt bogate in fibre. In plus ajuta la instalarea senzatiei de satietate, ceea ce le face utile in dieta, atata vreme cat sunt consumate in catitati moderate spre mici. Una peste alta fructele uscate sunt ideale ca gustari, dar numai daca tii cont de cateva proprietati ale acestora.

 

Uscarea fructelor reprezinta o metoda simpla si naturala de conservare. Pentru unele fructe este necesar adausul de zahar, care sa sustina procesul de deshidratare, pentru altele nu. In timpul procesului de uscare, apa este eliminata din fruct, acesta se stafideste, iar concentratia de nutrienti (zaharuri, fibre si altele) creste. Fructele uscate pierd o parte din vitaminele hidrosolubile (mai ales C), dar raman bogate in calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, cupru, mangan si vitamine liposolubile (grase) vitamine din grupul B, vitamina A. Creste insa cantitatea de zahar din fructe, raportat la 100 de grame de fruct.

De exemplu, un sfert de ceasca cu smochine uscate are aproape 60 de miligrame de calciu, aproximativ dublu fata de o cantitate asemenatoare de branza, ce masoara numai 35 de miligrame de calciu. Doar cinci caise iti asigura 36% din doza zilnica de vitamina A, iar jumatate de ceasca cu piersici uscate are 11,4 grame de fibre comparativ cu aceeasi cantitate de fructe proaspete, care au doar trei grame de fibre. Fructele uscate sunt de asemenea bogate in antioxidanti.

Problema care se pune este cea a numarului de calorii pe care le aduc fructele uscate, calorii care vin din concentratia mare de zaharuri pe care acestea le au, prin piederea apei si concentrarea nutrientilor. De exemplu o cana de afine uscate are 600 de calorii, in timp ce o cana cu afine proaspete are numai 84 de calorii.

Este deci foarte bine daca fructele uscate fac parte din dieta, dar cantitatea de fructe uscate pe care o consumam trebuie sa fie redusa si sa se limitele la cateva fructe uscate. In general este suficient daca vei manca, la o gustare, atatea fructe uscate cate inccap in doua maini.

Beneficiile fructele uscate

Caisele – sunt energizante si o foarte buna sursa de fibre si vitamina A. Ideal este consumul a 4-7 caise uscate la o gustare sau la micul dejun.

Afinele – previn afectiunile oftamologice, ulcerul de stomac, dar au si calitatea de a purifica organismul. Sunt bogate in vitamine din grupul B si o cantitate mare de resveratrol, un antioxidant forte.

Ananasul – ideal in dieta in cantitati mici. Ajuta digestia si actioneaza ca un antiinflamator.

Papaya – sustine digestia, calmeaza durerile de stomac si ajuta in regenerarea celulara.

Piersicile – bogate in vitamina A si vitamina E fac bine inimii.

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

 

Comments

comments

Lasă un răspuns