Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Ce trebuie sa manance „ala micu“ la masa de pranz

Ce trebuie sa manance „ala micu“ la masa de pranz

copil la masa

Toate mămicile dezbat pe forumuri problema alimentației sănătoase pentru puii lor. Personal, am remarcat o discrepanță uluitoare: grija aproape obsesivă pentru ce trebuie să-i dai de mâncare celui mic în primii 2-3 ani de viață (când diversifici, cu ce, vai, fără zahăr, vai, fără carne!) se transformă treptat, în multe familii, într-o duioasă nepăsare față de conținutul farfuriei minorului preșcolar sau școlar. Încep petrecerile de aniversare la fast-fooduri renumite, cu balonașe colorate, hamburgeri și cartofi prăjiți, dulciurile aspectoase, dar doldora de zahăr, sunt oferite cu orice ocazie, dacă prichindelul strâmbă din nas când vede un măr (ba unii chiar încep să plângă, am asistat la astfel de scene!), mama nu insistă, să nu streseze copilul, și-i îndeasă în guriță acadeaua dătătoare de zâmbet.

Să ne mai mirăm, astfel, că doar 45,8% dintre mamele din România le oferă copiilor lor legume la masa de prânz? La capitolul fructe stăm mai bine, 69,4% dintre mame pun celui mic la pachet. Să sperăm că ajung să fie mâncate de cine trebuie!

Citește și: Alimente interzise copilului mic

Fructele şi legumele nu sunt atractive pentru copii în forma lor naturală, noroc că există câteva trucuri prin care poți pregăti o masă gustoasă, convenabilă şi hrănitoare, astfel încât năzdrăvanul tău să nu aducă înapoi acasă pacheţelul (sau să nu-l arunce în primul tomberon, cum făceam eu – Mamă, sper că nu citești acest articol!)

Masa de prânz este foarte importantă, în special pentru un organism în creștere, care are nevoie de energie. Copiii care consumă un prânz sănătos reuşesc să se concentreze mai bine, au rezultate mai bune la şcoală, iar dezvoltarea lor intelectuală evoluează corespunzător. Pe de altă parte, elevii care nu mănâncă deloc la prânz sau care iau gustări nesănătoase, se plâng deseori de dureri de cap şi, prin urmare, devin morocănoşi sau au dificultăţi de concentrare la lecții.

Așadar, când pregătești pachețelul pentru școală, iată ce să nu scapi din vedere:

  • Sandvişurile să fie cât mai atractive și mai… în culori! Acestea pot proveni de la legume, cum ar fi salata verde sau ardeiul gras. În loc de salam între două felii groase de pâine, alege să pregăteşti, de exemplu, pui la grătar, iar pâinea înlocuiește-o cu lipie. Fă din lipie un cornet, taie puiul fiert în cubulețe, adaugă legume colorate tot tăiate cubulețe, stropește cu un sos făcut din iaurt cu verdețuri și e gata o delicioasă și sănătoasă șaorma!
  • Nu neglija nici cutia pentru pachet: cu cât e mai colorată și mai haioasă, cu atât cel mic va fi mai nerăbdător să ia masa de prânz!
  • Pentru ca masa de prânz pentru copii să fie perfectă, suplimenteaz-o cu sucuri 100% naturale şi mousse-uri. De asemenea, copiilor le plac produsele care conţin un mix de fructe şi legume, cum ar fi mousse-ul de mere şi morcovi. Sucurile 100% şi mousse-urile sunt produse naturale făcute 100% din fructe şi nu conţin zahăr sau alte substanţe artificiale. Copilul va fi fericit să bea sucul datorită gustului şi a formei convenabile. Iar tu, la rându-ți, poţi fi sigură că micuţul tău va avea suficientă energie pentru întreaga zi!

Consumul de fructe și sucuri este susținut de „Campania “Mousse şi suc 100%! aici sunt vitaminele isteţe”, finanţată de Uniunea Europeană şi Republica Polonă, precum şi din Fondul de promovare a Fructelor şi Legumelor oferit de KUPS. Uniunea Naţională a Producătorilor de Suc (Asociaţia KUPS) este o organizaţie industrială ce asociază producătorii de suc şi alte entităţi care cooperează în mod direct cu industria producătoare de suc.
În plus, în cadrul operaţiunilor sale, KUPS urmăreşte o serie de activităţi de promovare şi de educare, susţinând obiceiurile alimentare sănătoase, inclusiv ideea de 5 porţii de legume şi fructe pe zi, o porţie putând fi înlocuită cu un pahar de suc.

Text: Alina Grozea
Foto: PR


Lasă un răspuns

Sus