Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Cele mai bune sfaturi de nutritie

Cele mai bune sfaturi de nutritie

 

Nutriţia este un subiect inepuizabil. Din noianul de informaţii (unele contradictorii), le-am ales pe cele mai bune. Iata, deci, o lista cu cele mai bune sfaturi de nutriţie pe care merită să le respecţi în fiecare zi, sau atunci când este posibil.

Regula 1 la 10. O regula pe care o poţi respecta ca principiu şi, totodată, una dincele mai bune sfaturi de nutriţie. Pentru fiecare 10 de grame de carbohidrati (conform etichetei nutriţionale) trebuie să existe cel puţin un gram de fibre. Proporţia face din acel aliment unul potrivit pentru o nutriţie sănătoasă. Proporţia înseamă un aport de zahar în limitele sănătoase şi evitarea excesului de grasimi. Recomandarea este ideală mai ales pentru mixuri de cereale, paste şi alte produse care contin cereale şi zahăr.

Gustul bun poate reduce aportul de calorii.
Un studiu a constatat că aroma distinctiă a unui preparat te face să consumi mai mult din acel produs, ceea ce aduce un aport caloric crescut. Soluţia unui gust bun este adaugarea de plante aromate şi de condimente fără sodiu pentru a oferi un gust bun şi o aromă personală mâncării. Mâncarea aromată poate să fie mai puţin grasă, mai puţin sărată şi mai puţin dulce decât preparatele identice, dar lipsite de arome. Pune condimente cu miros puternic, foloseşte plante aromate, vanilie şi scorţişoară în preparatele dulci.

Pastele reci nu îngraşă. Scăderea de temperatură schimbă unele din proprietăţile amidonului astfel că acesta devine mai rezistent şi nu se mai poate transforma în grăsime.

Mănâncă fructe, uită de sucurile de fructe. Sucul de frute stimulează senzaţia de foame şi este mai bogat în calorii. În replică fructul întreg reduce senzaţia de foame, are fibre şi mai puţine calorii. Un studiu publicat în revista Universităţii Harvard au descoperit că persoanele care au consumat una sau mai multe porţii de suc de fructe în fiecare zi au avut un risc crescut de a dezvolta diabet zaharat de tip II cu până la 21 la suta. În schimb, cei care au mancat fructe întregi au redus acest risc cu până la 23 la sută.

Ascunde dulciurile, expune fructele. Ţine dulciurile în vase netransparente şi în locuri greu accesibile – în cămară, în dulap pe cel mai de sus raft. În timp ce bolul cu fructe lasă-l la îndemână. În plus ţine dulciurile separat, niciodată în varianta ”asortată”, dar în bolul cu fructe pune împreună mere, pere, portocale, gutui, dar şi nuci, migdale, smochine uscate. În felul acesta fructele vor fi prima alegere.

 


Lasă un răspuns

Sus