Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Cele mai bune strategii antistres

Cele mai bune strategii antistres

Nu de putine ori simti cum totul se naruie in jurul tau. Conflictele, oamenii incruntati, fara rabdare si intelegere te inconjoara peste tot. In acele momente, esti cu moralul la pamant si te cuprinde negresit un dor de duca.

Dar daca te alarmezi la infinit, nu castigi nimic. Asa ca gandeste inteligent si aplica un plan antistres.

Incepe dimineata cu alimente bogate in aminoacizi

Pentru un start bun ai nevoie de un mic dejun energizant.

Aminoacizii te monteaza imediat si-ti dau o stare de bine cum demult n-ai mai avut (aceste substante regleaza metabolismul, alunga starile de anxietate si previn insomniile).

Asa ca include in alimentatia matinala sunca proaspata, branza, lapte si oua. Si cerealele integrale iti sunt de un real ajutor. Nu ezita sa le consumi cu lapte si sa presari deasupra lor fructe uscate si seminte de susan.

Bea destula apa

Indiferent de anotimp, ca ti-e sete sau nu, bea 7-8 pahare cu apa pe zi. Acestea te ajuta sa inlaturi senzatia de oboseala si previn acumularea de toxine in organism.

De cele mai multe ori, un organism nedetofixiat este slabit si nu mai poate tine piept factorilor externi nocivi.

Plimba-te in aer liber

Cand ai timp, profita de lumina si aer curat. Soarele este principala sursa de vitamina D, un element indispensabil organismului nostru atunci cand vrem sa beneficiem de buna dispozitie. Chiar si  iarna, lumina solara este de 100 de ori mai puternica decat cea produsa de bec sau de neon.

Spune “stop!” insomniei

Asigura-te din timp ca vei avea parte de un somn bun. Asa ca bea un ceai de tei sau ia 10 picaturi de tinctura de valeriana, seara, inainte de culcare. Iti vor face foarte bine. Si inca ceva! Dupa ce te-ai pus in pat nu lasa mintea sa te macine cu ganduri inutile. Grijile de peste zi nu trebuie sa te tulbure.

De asemenea, poti face putina miscare (nu mai putin de 15 minute) inainte de culcare. Este cel mai bun antidot impotriva stresului si insomniei.

Cel mai bun exercitiu de relaxare

Antrenorii yoga recomanda un exercitiu simplu pe care il pot face cand ajungi acasa.

Pornind din pozitia in genunchi, tine mainile paralele cu trunchiul, apleaca-te cu fruntea in fata pana atingi podeaua.

Relaxeaza coatele si umerii de-a lungul gambelor. Sprijina-ti capul pe o perna, daca pozitia este prea incomoda pentru tine. Ramai asa pentru cateva momente si respira profund.

Este o pozitie yoga ce-ti permite sa te relaxezi total (este denumita “pozitia copilului”/ “child poze” – calmeaza psihicul, destinde muschii picioarelor si diminueaza durerile de spate).


Lasă un răspuns

Sus