Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Cele mai sanatoase legume

Cele mai sanatoase legume

Cele mai sănătoase legume sunt cele care au o poportie ideală de vitamine, minerale, proteine și grăsimi sănătoase, combinate cu fibre solubile. În plus aceste cele mai sănătoase legume sunt cele care aduc în alimentație unele enzime, minerale și nutrienți vitali pentru menținerea sănătății și cu proprietăți unice.

Iată care sunt cele mai sănătoase legume și ce anume le face să aibă acest titlu nobil.

http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/06/10/cele-bune-legume-4.jpgUsturoiul

Usturoiul scade tensiunea, reduce colesterolul, are un puternic efect antibacterian și efect anticoagulant. Nu are contraindicații și nu face rău, cum greșit se crede, la stomac. Senzațiile neplăcut vin de la faptul că de regulă este consumat împreună cu carne grasă. Este ideal atât usturoiul vechi, cât și cel verde.

Cele mai multe din proprietățile pe care le are usturoiul se păstrează și pentru usturoiul preparat. Mai mult, usturoiul își amplifică beneficile dacă este tăiat, mărunțit, tocat sau făcut cremă.

http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/06/10/cele-bune-legume-2.jpgCeapa

Ceapă, verde sau veche, roșie, albă sau galbenă, este a două cea mai sănătoasă legumă. Ceapă are calorii puține, minerale fundamental necesare, vitamine și o puternică acțiune antibacteriana.

Este foarte sănătoasă crudă, dar nu-și pierde prea mult din proprietăți nici dacă este gătită. Ceapă este una din cele mai active legume cu efect anticancer.

Studii eleborate au dovedit că cei care consumă ceapă crudă de 3-4 ori pe săptămâna au un risc de a face maladii canceroase cu până la 40% mai mic. Ceapă este ideală în dietă femeilor pentru protejează față de afecțiunile din sferă genitală, tipice femeilor.

Roșiilehttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/06/10/cele-bune-legume-1.jpg

Roșiile au avantajul de a fi la fel de sănătoase indiferent de formă în care sunt conumate. Roșiile pot fi mâncare că atare, în salate, în mâncăruri, alături de carne, coapte sau fierte în supe, dar și sub formă de suc.

Licopenul, unul din cei cinci antioxidanți esențiali, este printre cei eficienți în luptă împotrivă radicalilor liberi și rămâne activ, chiar dacă roșiile au fost tratate termic. Vitaminele din roșii sunt un beneficiu pentru sănătate, iar cantitatea mare de potasiu, vitamină A, vitamină C și E, la care se adaugă un procent de peste 90% apa naturală, fac din acestea un aliment ideal în orice dietă.

Roșiile sunt un stimulent pentru metabolism, dar și pentru sistemul imunitar, au capacitatea de a întări sistemul osos și se potrivesc perfect metabolismului feminin.

Ciupercile

http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/06/10/cele-bune-legume-3.jpgCiupercile sunt una din cele mai prețioase surse de proteine vegetale, totul împachetat în foarte puține calorii. Sunt o sursă excelentă de minerale rare și potasiu și pot fi mâncate atât crude, cât și gătite. Numeroase studii scot la iveală faptul că prin consumul frecvent de ciuperci organismul luptă mai lesne cu radicalii liberi al căror scop este răspândirea infecțiilor, virusurilor și tumorilor canceroase.

Fasolea verde

Această legumă este una din cele mai bune legume din lume pentru că are toate calitățile și beneficiile legumelor, la care se adaugă o cantitate semnificativă de proteine, totul cu un aport caloric nesemnificativ. Spre deosebire de fasolea boabe , care este formă mătura a acestei legume, fasolea verde este recoltata imatură, iar pentru această, calitățile sale nutriționale sunt cu totul și cu totul excepționale.  în 125 de grame de fasole verde sunt 40 de calorii. Aceeași cantitate asigură aportul a 25% din necesarul zilnic de vitamină K, 20% din necesarul de vitamină C și B. Fasolea verde este o sursă excelentă de omega 3, portă luată că martor conținând 10% din doză zilnică.

Acestea sunt cele mai sănătoase legume. Marele avantaj este că le poți consumă în toate anotimpurile.

 

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus