Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Cina care nu ingrasa

Cina care nu ingrasa

Ai auzit multe lucruri despre masa de seara, ba ca ar ingrasa, ba ca nu e deloc asa… De o parte, se situeaza adeptii unei cine lejere, de cealalta, cei care sustin ca la cina poti manca normal. Ca de obicei, adevarul se afla undeva la mijloc. La sfarsitul zilei si mai ales noaptea, digestia duce la arderea mai putinor calorii. Chiar faptul ca dormim si nu facem nicio activitate reprezinta o frana in consumarea caloriilor. Asadar, cu cat mananci mai tarziu, cu atat depozitele de glucide si grasimi din organism vor fi mai ridicate. Asta nu inseamna ca trebuie sa elimini total glucidele din meniul de seara (ele te ajuta sa dormi mai bine), ci sa alegi zaharurile lente.

CE SA EVITI SEARA:

  • branza si mezelurile bogate in grasimi saturate
  • carnea de porc si de oaie
  • prajelile, dulciurile si sosurile

Somnul deficitar antreneaza luarea in greutate

Cu cat dormi mai putin, cu atat organismul secreta mai putina leptina, un hormon care taie pofta de mancare, si mai multa grelina, hormon care declanseaza senzatia de foame si creste apetitul. Cand nu dormi bine, esti obosita si mai putin activa, asa ca si consumul de calorii este mai scazut.

  • Ora ideala pentru cina este 19.00. Ora maxima la care este indicat sa cinezi este 22.30-23.00. Dupa aceasta ora, organismul este programat sa posteasca pana in zori.

Bautura energizanta la micul dejun

Daca ai sarit peste cina seara trecuta, incepe-ti ziua cu o bautura energizanta, facuta in casa. Pentru 2 pahare: toarna 25 ml de apa clocotita peste 25 ml suc de mere, adauga o lingura de flori de hibiscus si lasa la infuzat inca 5 minute, apoi adauga un varf de praf de scortisoara.

  • Sucul de mere contine fructoza si vitamina B, un excelent energizant.
  • Scortisoara si hibiscusul au efect impotriva oboselii. In plus, hibiscusul scade tensiunea, iar scortisoara tonifica functiile cardiace si respiratorii.

Cina ideala

  • legume inabusite, crude sau sub forma de ciorba
  • paine integrala sau cu cereale si cateva linguri de paste sau orez brun
  • peste, oua sau jambon – daca iti este foarte foame
  • un iaurt mare degresat sau branza cu 3% grasime
  • supa de legume si un fruct la alegere

Cina impartita in doua

Daca programul tau de lucru este decalat, imparte cina in doua. Ia o gustare la ora 19.00, formata dintr-un sandvis cu sunca, paine neagra si un fruct. Apoi, peste 3 ore, ia o cina nocturna, usoara: o farfurie de legume cu carbohidrati si un produs lactat.

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus