Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Consumul de grasimi trans predispune la depresie

Consumul de grasimi trans predispune la depresie

Persoanele care consuma o cantitate mare de grasimi trans (care se regasesc in dulciurile procesate) sunt predispuse starilor depresive – este concluzia unui studiu realizat timp de sase ani pe un esantion de 12.000 de persoane.

La inceputul studiului, participantilor le-a fost oferit un chestionar cu 136 de intrebari privind obiceiurile lor alimentare.

Raspunsurile au fost utilizate in vederea determinarii tipului si cantitatii de grasimi consumate.http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2012/03/21/1-2437.png

„Nu ne asteptam sa descoperim un trend atat de pronuntat”, a declarat autorul studiului, Miguel Martinez-Gonzalez, director al Departamentului de Medicina Preventiva si Sanatate Publica din cadrul Universitatii Navarra-Pamplona, Spania.

Cercetarea a fost initiata acum zece ani, tinand cont de faptul ca la nivel mondial, aproximativ 151 de milioane de persoane sufera de una dintre cele mai raspandite afectiuni ale epocii moderne: depresia.

Studiul a relevat faptul ca majoritatea persoanelor care consuma grasimi rele, de tip trans, sunt cu 48% mai predispuse la dezvoltarea unei depresii si sunt expuse riscurilor bolilor cardiovasculare, obezitatii si altor probleme de sanatate.

In afara de asta, cercetatorii au concluzionat ca includerea in alimentatie a uleiurilor vegetale – de in, de rapita, de masline – cu continut bogat in acizi esentiali, are un bun efect in imbunatatirea starii emotionale.

Grasimile esentiale asigura protectia sistemelor celor mai vulnerabile ale corpului deoarece mentin o temperatura constanta a acestora si se comporta asemenea unor depozite de energie.

Pe langa faptul ca ajuta la asimilarea vitaminelor liposolubile A, D, E si K, acestea mai au o particularitate: imbunatatesc gustul produselor consumate.

Consumul grasimilor esentiale Omega 3 si Omega 6 (grasimi polinesaturate) aduce o varietate de beneficii organismului. Acestea sunt vitale dezvoltarii si reinnoirii celulelor, precum si unei activitati cerebrale normale.

Mai mult decat atat, grasimile esentiale imbunatatesc sanatatea inimii deoarece reduc nivelul de colesterol si implicit riscurile de a suferi un infarct sau alte afectiuni cardiovasculare.

Pentru a optimiza aportul de grasimi esentiale ar trebui redus consumul produselor lactate integrale, cum ar fi branzeturile grase si carnea.

Putem incerca, in schimb, sa folosim uleiul de rapita sau de floarea soarelui in asezonarea a cat mai multe preparate.

Untul, de asemenea, bogat in colesterol, este recomandat sa fie inlocuit cu margarina tartinabila, deoarece aceasta este realizata din uleiuri vegetale si 20 de grame ne pot oferi exact cantitatea de grasimi esentiale de care avem nevoie zilnic.

Nutritionistii recomanda ca 30% din alimentele consumate zilnic sa contina nutrienti din clasa lipidelor.

Grasimile trans (care se regasesc in dulciurile procesate) si grasimile saturate (cele din carnea grasa de porc, din unt si smantana ) este mai bine sa le evitam.

In schimb, este bine sa consumam grasimi vegetale (uleiuri de masline, de in, de rapita, de floarea soarelui, margarinele de noua generatie). Astfel protejam sanatatea inimii noastre, evitam aparitia depresiei si a altor boli precum diabetul.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus