Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Cu ce sa indulcesti in loc de zahar

Cu ce sa indulcesti in loc de zahar

Esti moarta dupa dulciuri, dar vrei sa reduci consumul de zahar? Iata cu ce il poti inlocui! Solutiile se preteaza pentru toate prajiturile, dar retetele trebuie adaptate pentru ca toate alternativele la zahar schimba textura preparatelor.

Zaharul mai este numit si “otrava alba”, pentru ca, pe langa faptul ca ingrasa, consumat in exces poate determina instalarea unor afectiuni periculoase precum diabetul sau cancerul. Cine poate rezista insa in fata unei apetisante felii de tort sau de cozonac? Partea buna este ca poti inlocui zaharul din dulciuri cu ingrediente mai sanatoase care au acelasi efect: indulcesc preparatele. Iata care sunt acestea, cu bunele, dar si cu relele lor.

Mierea

Este un produs natural (mare atentie sa nu te pacalesti si sa cumperi miere…falsa, care contine zahar), care indulceste excelent si, fata de zahar, se asimileaza mai lent in organism, fara a-ti face sa creasca rapid glicemia. Totusi, ai grija ca la numarul de calorii sta la fel de “bine” ca si zaharul, deci te ingrasa de nu te vezi daca faci abuz. Prefer-o insa, fie doar si pentru calitatile sale terapeutice: calmeaza durerile in gat, are efect diuretic, scade colesterolul rau si e un adevarat pansament gastric.

Siropul de agave

Desi are mai multe calorii, indulceste mai bine decat zaharul (pui, deci, mai putin) si are indice glicemic mai mic. De asemenea, este bogat in prebiotice – fibre ce echilibreaza flora bacteriana intestinala – si inulina, substanta a carei metabolizare previne instalarea cancerului de colon.

Stevia

Extractul din acesat specie de planta sud-americana are zero calorii, e 100% natural, indulceste de 200 de ori mai puternic decat zaharul si nu creste nivelul de glucoza din sange. Dulciurile ce contin stevia sunt scumpe, dar isi merita banii, pentru ca reprezinta varianta cea mai sanatoasa.

Melasa

Este produsul rezidual dens, inchis la culoare, rezultat in urma procesului de fabricare a zaharului, dar s-a dovedit ca melasa este la fel de gustoasa si de 100 de ori mai sanatoasa decat fratele ei… alb. Melasa are indice glicemic mai mic decat zaharul, calorii mai putine, este bogata in substante nutritive, vitamina B si minerale – in special fier.  Nu indulceste insa la fel de eficient.

Siropul de artar

Se obtine din seva arborelui cu acelasi nume si e bogat in vitamine, minerale si calciu. In plus, are cel mai scazut numar de calorii dintre indulcitorii prezentati aici – 260 la suta de grame.


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus