Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Cum alegi cele mai bune alimente pentru gatit

Cum alegi cele mai bune alimente pentru gatit

Alimentatia sanatoasa nu inseamna mancat pe fuga sandvisuri, produse de patiserie si cartofi prajiti. Mancarea gatita acasa, sanatos si cu alimente sanatoase, este punctul de plecare pentru a preintampina grave boli care apar odata cu inaintarea in varsta: cancer, boli cardiovasculare, diabet, maladia Alzheimer.

Iata sase sfaturi ca sa alegi cele mai sanatoase alimente pentru gatit:

1. Profita de produsele de sezon (si care nu sunt de import).

2. Gateste cat mai des posibil. Cand nu ai timp de mancaruri elaborate, tine minte ca o portie de paste cu rosii e mult mai buna decat o pizza cumparata.

3. Prepara alimentele la wok sau la aburi, pentru ca aceste metode conserva cel mai bine nutrientii. Scaldate in apa si fierte indelung, legumele isi pierd proprietatile.

4. Alege fructele si legumele bine coapte, pentru ca sunt ajunse la maturitate si contin cea mai mare cantitate de vitamine si de minerale. Culoarea este dovada prezentei unei mari cantitati de antioxidanti.

5. Citeste eticheta cu atentie si fii atenta la ingrediente, provenienta si metoda de prelucrare la care a fost supus produsul respectiv.

6. Consuma produse integrale (paine, cereale, paste, orez) si, pe cat posibil, ecologice. Sunt mult mai sanatoase.

Ce sa nu-ti lipseasca din frigider:

  • CRUCIFERE: varza, broccoli, conopida, varza de Bruxelles.
  • LEGUME PENTRU SUPA: morcov, telina, mazare + FRUCTE ROSII.
  • IERBURI AROMATICE: rozmarin, marar, patrunjel + PESTE GRAS: somon, hering, sardele.

Ce sa nu-ti lipseasca din camara:

  • fasole boabe
  • ulei de masline
  • fulgi de ovaz

  • conserve de ciuperci
  • conserve de rosii
  • orez integral
  • sardine in ulei
  • fulgi de ovaz
  • ciocolata neagra


Lasă un răspuns

Sus