Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Cum combini corect alimentele la masa

Cum combini corect alimentele la masa

Cum combini corect alimentele la masă? O faci corect? Află că cele mai gustoase combinaţii de alimente din farfurie nu sunt neapărat şi cele mai sănătoase. Iată cum ar trebui să le potriveşti pentru a fi utile pentru sănătatea ta şi pentru a nu reprezenta un risc pentru kilograme în plus.

Dacă te-ai obişnuit cu meniul clasic de friptură cu cartofi prăjiţi şi pâine, după care mai bei un pahar mare de bere şi un desert copios cu fructe şi ciocolată, află că faci o mare greşeală. Aceasta combinaţie de alimente stă foarte mult în stomac, fermentează, creează aciditatea, iar de aici urmează numai neplăceri. Mâncarea pe care nu ai eliminat-o la timp ajunge să putrezească devenind o sursă de substanţe toxice care pot conduce la o serie de boli grave şi greu de tratat.

Organismul este o maşinărie care funcţionează corect dacă este întreţinută corect. În ceea ce priveşte modul în care sunt combinate alimentele la masă esenţial de ştiut este că pentru fiecare categorie de alimente în parte, sucul gastric îşi schimbă aciditatea şi enzimele pentru a ale digera. Dacă alimentele sunt diferite sucul gastric nu va reuşi să le digere pe toate, astfel că mâncarea ajunge în intestine nedigerată.
 

Combinaţii de alimente nerecomandate

1. Combinarea proteinelor, grăsimilor cu zahărul ajută la fermentare. Zahărul, mierea, fructoza sau dextroza inhibă secreţia sucului gastric, astfel că la finalul mesei te vei trezi balonat
2. Nu combina proteinele animale cu cele bogate în amidon adică nu carne, brânzeturi sau ouă amestecate cu paste fierte, pâine, cartofi, orez, leguminoase, etc
3. Nu combina mai mult de maxim 2 alimente concentrate la o masă, adică nu amesteca ouăle cu carnea, brânzeturile cu fasolea, mazărea şi leguminoasele
4. Nu combina alimentele grase cu proteinele sau amidonul
5. Nu consuma apă în timpul sau imediat după masă – diluezi astfel sucul gastric şi se întârzie digestia.
6. Nu combina fructele acide cu fructele dulci – acide sunt citricele, merele, iar cele dulci – banane, pere. Le mănânci simple, dar nu combinate. Acestea sunt doar recomandări, bune pentru sănătate
7. Cel mai bine este să consumi laptele gol. La fel şi iaurtul
8. Alunele şi nucile nu se combină cu alte alimente

9. Nu combina citricele cu paste, cartofi, orez, adică cu alimente bogate în amidon.
10. Nu combina mai multe tipuri de grăsimi la aceeaşi masă
11. Nu combina acizi cu alimente bogate în amidon – adică nu roşii cu cartofi, banane cu portocale
12. Nu combina fructele de avocado cu alimentele bogate în amidon
13. Nu combina alimentele bogate în amidon cu fructe

14. Nu combina cerealele încolţite sau neîncolţite cu fructe sau îndulcitori

Combinaţii de alimente recomandate

1. Combină proteinele animale cu legume cu puţin amidon, sau cu legume verzi şi legume bogate în apă
2. Combină grăsimile cu legume verzi
3. Combină alimentele bogate în amidon, adică orez, pâine, paste fierte, porumb, cu leguminoase, năut, fasole, mazăre.
4. Consumă desertul pe stomacul gol, la gustari.

5. Consumă alimente bogate în proteine – iaurt, ouă, peşte, carne de pasăre, carne roşie, brânză, cu alimente neutre – legume, seminţe, ulei de măsline, verdeţuri, salate.
6. Combină salate, seminţe, smântână, alimente neutre, cu cele bogate în amidon – paste, cartofi, orez.
7. Combină nuci cu alte seminţe
9. Combină avocado cu verdeţuri, salate, ţelină.


Lasă un răspuns

Sus