Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Medical > Cum ieși mai bine din convalescență. Sfaturi si terapii

Cum ieși mai bine din convalescență. Sfaturi si terapii

Cum ieși mai bine din convalescență – Gripa, un alt episod infecțios sau poate o perioadă de stres puternic ți-au pus organismul la grea încercare, lăsându-te fără energie. Ca să-ți refaci forțele cât mai repede, apelează la întăritoarele pe care ți le oferă natura.

Boala e spre final, dar încă nu ești deplin refăcută. Aceasta e convalescența: perioada de tranziție care începe după ce s-a încheiat faza acută a unei boli și durează până îți recapeți starea de sănătate dinainte.

Tranziție complicată

Nu este exclus ca pe durata refacerii să te confrunți cu simptomele lăsate în urmă de boala ce tocmai a trecut: oboseală persistentă, slăbiciune, tuse rebelă, lipsa poftei de mâncare, imunitate scăzută, tulburări digestive. Convalescența poate dura zile, săptămâni sau chiar luni, în funcție de gravitatea bolii. În acest interval, organismul, deja obosit de lupta cu maladia, muncește să refacă ceea ce a fost distrus, așadar nu trebuie neglijat. Are nevoie de multă odihnă și un regim alimentar echilibrat. Astăzi nu se acordă prea mare atenție convalescenței, dar ea este foarte importantă, întrucât de ea depind refacerea rapidă și completă a organismului și diminuarea riscului ca boala să revină ori să apară complicații. Iată câteva remedii tonice și imunostimulatoare care te ajută să-ți recapeți energia.

Cătină

O veritabilă comoară de nutrienți, cătina combate infecțiile, stimulează imunitatea, crește vitalitatea celulară, iar datorită bogăției fantastice în vitamine și minerale, este un antidot excelent împotriva oboselii și un întăritor miraculos al imunității. După o perioadă epuizantă, o cură cu cătină te va ajuta să te pui repede pe picioare.

* Remedii: poți consuma micile fructe galbene-portocalii sub formă de infuzie, pulbere, sirop, ulei. Infuzia se prepară cu două linguri de fructe zdrobite la 500 ml de apă clocotită. Se acoperă vasul 30 de minute, apoi o strecori. O bea fracționat pe parcursul zilei. Cura durează 2-3 săptămâni. Dacă optezi pentru pulbere (fructe uscate măcinate), ia o linguriță de pudră de trei ori pe zi, dizolvată în puțină apă ori amestecată cu miere, până te refaci complet.

Polen de albine

Este un excelent stimulent general, contribuie la creșterea rezistenței și vitalității organismului, combate oboseala, are efecte antivirale și antibacteriene și este o adevărată mină de vitamine, minerale, fiind una dintre cele mai bogate surse naturale de seleniu, un element esențial în echilibrarea sistemului imunitar. Excelent fortifiant este și un alt produs apicol, lăptișorul de matcă.

* Remediu: ca supliment alimentar, se recomandă zilnic o linguriță de polen, pe stomacul gol, cu 30-60 de minute înaintea fiecărei mese principale, timp de 2-4 săptămâni. Polenul nu este recomandat copiilor mai mici de trei ani, iar persoanele cu afecțiuni hepatice nu trebuie să consume mai mult de o linguriță pe zi.

Apă cu lămâie indeală în convalescență

Bogată în vitamina C, lămâia ajută organismul să lupte cu infecțiile, întărește imunitatea, alungă oboseala, elimină toxinele, mărește rezistența organismului la stres.

* Remedii: într-o cană cu apă, storci o jumătate de lămâie. Apa poate fi rece sau caldă, plată sau gazoasă, cum preferi – unii zic că e mai bine să fie caldă  –, și o bei neîndulcită, dimineața, cu 15-20 de minute înainte de micul dejun, ca să-ți revitalizezi corpul și mintea.

Ginseng

Foarte apreciat în țările asiatice, ginsengul este un foarte bun tonic general al organismului. Organizația Mondială a Sănătății recunoaște că această plantă oferă rezultate excelente în întărirea organismului și refacerea forțelor la persoanele slăbite sau aflate în convalescență.

* Remediu: fierbe 1 g pulbere de rădăcină în 150 ml de apă 10-15 minute. Bea licoarea de două ori pe zi, dimineața și la prânz. În loc de infuzie, poți lua capsule cu pulbere din rădăcină.

Ceai verde

Cea mai des consumată băutură din lume, după apă, ceaiul verde este apreciat în special pentru bogăția în antioxidanți, care protejează celulele corpului de efectele negative ale radicalilor liberi. Cofeina din compoziție, denumită teină, îi conferă proprietăți stimulante. Studiile au dovedit că ceaiul verde combate oboseala cronică și îmbunătățește performanțele fizice și intelectuale.

* Remediu: o linguriță (un pliculeț) de ceai verde la 200 ml de apă clocotită. Bea două căni pe zi, dimineața și la prânz (nu seara, are efecte energizante și te-ar putea împiedica să dormi).

♥ Infuzia de rozmarin,  20-30 g de frunze sau flori la 1 litru de apă clocotită, este un tonic excelent. Se beau 3-4 căni pe zi.

♥ Echinacea stimulează imunitatea, de aceea o cură cu infuzie, tinctură sau capsule, de 30 de zile, este binevită în convalescență.

Citeste si:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.06/2018
Text: Angelica Cîlțan
Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Leave a Reply