Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Cum sa ne imbunatatim memoria

Cum sa ne imbunatatim memoria

Memoria este un proces psihic care constă in intiparirea, recunoasterea si reproducerea senzatiilor, sentimentelor, miscarilor, cunostintelor din trecut.

Daca ti se intampla sa nu mai retii lucruri pe care altadata nu le-ai fi uitat, mai jos iti oferim cateva informatii despre cum poti sa iti antrenezi memoria si cu ce alimente ar trebui sa te imprietenesti pentru a o mentine in forma.

Cum sa-ti antrenezi memoria

– Concentreaza-te pe ceea ce faci – incearca sa nu incepi mai multe activitati si sa ii oferi timp creierului pentru a inregistra informatia;
– Miroase, atinge, gusta, vezi, auzi – cu cat vor fi implicate mai multe simturi in procesul memorarii, cu atat mai puternica devine amintirea;
– Repeta ce ai invatat- este recunoscut faptul ca repetitia era denumita si “suprainvatare’’ sau “mama invatarii” si functioneaza pentru cei mai multi oameni;
– Nu consuma alcool in exces;
– Elimina cat mai mult stresul din viata ta;
– Fa sport;
– Foloseste stimulente precum ginsengul- care provoaca dilatatia vaselor de la nivel cerebral imbunatatind fluxul sanguin;
– Renunta la fumat- este demonstrat ca fumatul contribuie la deteriorarea capacitatii cognitive si la aparitia tulburarilor de memorie;
– Odihneste-te;
– Incearca jocuri precum rebus, puzzle, un joc Sudoku sau citeste.

  • Tratamente naturiste pentru memorie

Alimente care-ti ajuta memoria

– Afinele – sunt importante surse de antioxidanti care ajuta la protejarea creierului impotriva stresului oxidativ, imbunatatind semnificativ capacitatea de invatare;
– Migdalele si nucile – contin grasimi bune, bogate in antioxidanti care incetinesc regresul cognitiv care ar putea sa apara o data cu imbatranirea;
– Pestele – contine o cantitate mare de Omega-3( acizi grasi care sunt esentiali pentru o buna functionare a creierului), dar ai in vedere ca trebuie sa alegi ton,  somon sau hering.
– Spanacul – previne slabirea memoriei odata cu inaintarea in varsta, fiind foarte bogat in acid folic, un nutrient care inlatura pericolul aparitiei bolii Alzheimer;
– Ciocolata neagra
– imbunatateste memoria, dar ai grija la cantitatea pe care o mananci sa nu iei cateva kilograme in plus;
– Cereale  integrale
– contin  carbohidrati sanatosi  care dau un impuls creierului;
Broccoli – contine antioxidanti care ajuta la prevenirea si tratarea deficientelor de memorie;
– Strugurii
– ajuta la producerea dopaminei, substanta ce are rolul de a transmite informatia intre neuroni;
– Cafeaua
–  te poate ajuta sa iti imbunatatesti memoria pe termen scurt, stimuland activitatea cerebral, dar  consumata  in cantitate moderata;
Merele – coaja lor contine antioxidanti, care au rolul de a proteja sistemul nervos impotriva radicalilor liberi;
– Ouale – contin vitamina B, acizi grasi si lecitina esentiali  pentru o buna activitate cerebrala;
Carnea de vita – contine fier, care ajuta la sanatatea creierului.

  • 7 trucuri pentru un super-IQ


Lasă un răspuns

Sus