Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > De cate calorii ai nevoie?

De cate calorii ai nevoie?

Tu stii de cate calorii ai nevoie? Stiai ca necesarul de calorii zilnice variaza in functie de o suma de factori, de la caz la caz.

Alimente ingerate sunt combustibilul de care avem nevoie pentru a trai, pentru a mentine constanta temperatura corporala, pentru realizarea functiilor vitale de la respiratie, la activitatile intestinale si metabolice. Fiecare aliment vine cu un aport caloric, care contribuie la necesarul de energie al metabolismului. Cate calorii consumi pe zi?

Fiecare proces care are loc in organism, de la clipit pana la alergat, de la inghitit pana la digestie, de la activitatea cardiaca pana la procesele complexe care au loc in creier si in ficat consuma energie care are drept unica sursa, alimentele.

Nutrienti care genereaza energia sunt carbohidratii, proteinele si lipidele, fiecare cu rol precis. Carbohidratii elibereaza energie, proteinele sunt elemente de baza pentru muschi, tendoane, cartilagii, hormoni si enzime, in timp ce grasimile, in afara de rolul de protectie termica, ajuta si la transportul vitaminelor liposolubile si intervin in procesul de sinteza al hormonilor.

Corpul nu poate elimina excesul de energie, asa ca acestasta este transformata, cu un oarecare consum de energie in grasimi. Acesta este si motivul pentru care te ingrasi sau slabesti in raport cu efortul total facut de organism si de cantitatea de alimente consumate.

Exact acesta este motivul pentru care fiecare dintre noi are nevoie de un anumit aport caloric zilnic, mai mare sau mai mic, in functie de varsta, sex, dar si in funtie de stilul de viata: sedentar sau activ.

http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/03/09/cate-calorii-nevoie-2.jpgIn medie bebelusi si copii de la 0-3 luni pana la 1-3 ani au nevoie de 500 kcal/zi pana la 1000 kcal/zi, copiii intre 4-9 ani de la 1500 kcal/zi la 1700 kcal/zi, iar scolarii de 10-14 ani ajung la un necesar caloric zilnic care variaza de la 2000 la 2700 kcal/zi.

In cazul tinerilor si al adulti cu o activitate zilnica scazuta necesarul de calorii variaza de la 1800 kcal/zi la 2500 kcal/zi, iar pentru cei care au o activitate fizica sustinuta valorile cresc cu 350-550 kcal.

Femeile au nevoie de mai putine calorii decat barbatii, dupa cum cei care fac o munca fizica au nevoie de mai multe calorii decat cei care fac o munca intelectuala sedentara. Dupa varsta de 50 de ani in cazul barbatilor necesarul de calorii zilnice se reduce treptat si se opreste undeva la 1800, in timp ce in cazul femeilor necesarul caloric scade dupa varsta de 40 de ani pe la 1700 zilnic. Depasirea acestor valori inseamna crestere in greutate.

Indiferent de varsta si sex depasirea necesarului caloric zilnic duce la crestere in greutate, iar mentinerea aportului caloric la un platou, cu cel putin 100 de calorii sub necesar obliga la o scadere lenta in greutate.

(Otilia Ignat)

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus