Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > De ce sunt bananele ideale in dieta femeilor

De ce sunt bananele ideale in dieta femeilor

Bananele sunt una din cele mai bune surse de potasiu, iar acest mineral este ideal în dieta femeilor, mai ales a femeilor de peste 40 de ani.

Iată de ce sunt bananele ideale în dieta femeilor: un studiu publicat în revista Stroke arată că femeile care au o concentraţie mare de potasiu în sânge au fost mai puţin supuse riscului de a suferi de un accident vascular cerebral, în general, şi de a suferi un accident vascular cerebral ischemic (cauzat de un cheag de sange), comparativ cu femeile care nu au un bun aport de potasiu zilnic. Deficitul de potasiu a fost asociat cu un risc crescut de accident vascular cerebral şi cardiac, mai ales în cazul femeilor de peste 40 de ani.

Potasiul este un mineral esenţial în reglarea tensiunii aretriale, iar beneficiile acestuia pentru sănătate sunt cu mult mai complexe. Potasiul este unul din mineralele care intervine în mecanismele celulare care au loc în interiorul celulelor şi rolul său este cu mult mai mare în metabolismul general al organismului, dincolo de intervenţia în reglarea tensiunii arteriale.

Un aport bun de potasiu, ceea ce se poate traduce prin consumul a trei-cinci banane în fiecare zi, poate avea un rol activ în prevenirea accidentelor vasculare cerebrale, una din cele mai des întâlnite afecţiuni vasulare la femei şi mai ales la cele care au o predispoziţie organică pentru tensiune arterială crescută.

Bananele nu sunt singurul aliment bogat în potasiu, dar aportul de potasiu pe care aceste fructe îl aduc este extrem de important ceea ce face ca bananele s[ fie unul din cele mai bune şi mai necesare fructe pentru femei. Se poate spune că trei banane pe zi, ţin medicul departe de casă.

Alte surse bune de potasiu sunt: spanacul, curmalele, iaurtul, cartofi şi somonul.

Mai trebuie spus că doza minima de potasiu pentru o femeie de peste 40 de ani este de 4.700 mg, după recomandările OMS. Femeile de până în 40 de ani se pot limita la un aport zilnic de 3.500 mg pe zi. Statistic vorbind aportul de potasiu este evaluat la sub 2500 de mg, ceea ce este total insuficient. În aceste condiţii necesarul de potasiu poate fi acoperit cu un bun consum de banane, zilnic.

Practic nu există limită în aportul de banane, doza zilnică de potasiu putând fi acoperită de 12 banane. Nu este însă nevoie să mănânci atât de multe banane în fiecare zi, limita a trei banane fiind cea mai bună soluţie. Şi nu, bananele nu îngraşă în condiţiile în care zaharurile conţinute de acestea sunt surse de energie pe termen lung, aceste fructe fiind foarte bogate în fibre care susţin digestia şi oferă o plăcută senzaţie de saţietate.

Citeste si: Potasiul, un mineral ignorat


Lasă un răspuns

Sus