Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > De unde-ti iei grasimile bune

De unde-ti iei grasimile bune

Fereste-te de grasimi rele, nu doar pentru ca atarna greu in calorii, ci si din cauza ca cresc colesterolul rau, care provoaca boli cardiovasculare. In lipidele de origine vegetala se afla faimosii acizi grasi esentiali – omega 3 si omega 6. Invata sa faci diferenta intre grasimile rele si cele bune.

  • Alimente bogate in lipide bune sunt cele de origine vegetala: avocado, masline, fructe oleaginoase (caju, arahide, migdale).
  • Surse de grasimi bune sunt uleiuri vegetale bogate in omega 3 (uleiul de rapita, soia, nuca sau arahide au efecte de protector cardiovascular).

Ce alimente iti dau alergii

  • Uleiurile vegetale sunt bogate in omega 6. Asadar, nu exclude din alimentatie uleiul de floarea soarelui, cel de samburi de struguri sau de porumb.
  • Uleiul de masline este in topul uleiurilor vegetale pline de acizi grasi mononesaturati, ideal intr-o dieta sanatoasa.
  • De consumat din belsug carne de peste, hranitoare, satioasa si care te protejeaza impotriva infarctului si aterosclerozei. Cu continut ridicat de omega 3 sunt somonul, macroul, sardelele.

Vrei slabesti? Consuma alimente bogate in calciu

  • Dar, de limitat cantitatea de lipidele rele. Acestea sunt grasimile de origine animala: carnea, in special cea rosie, mezelurile, lactatele integrale, ouale, maioneaza, sosurile cu smantana, uleiuri vegetale hidrogenate (anumite margarine si produse de patiserie, biscuiti, ciocolata, chipsuri).

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus