Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Detoxificare in 7 zile

Detoxificare in 7 zile

Oricat de sanatoasa ai crede ca esti, ai nevoie din cand in cand de o cura de detoxifiere, care sa-ti regleze tranzitul intestinal si sa-ti purifice ficatul. Intr-o saptamana poti sa dai jos 1-2 kilograme, dar mai important, scapi de o multime de toxine care iti ameninta sanatatea.

Trebuie doar sa uiti de sucurile sintetice si de produsele de tip fast-food, de chips-urile sau de covrigeii pe care obisnuiesti sa-i rontai la serviciu.

Teoria spune ca mai putine toxine inseamna automat o piele mai frumoasa, mai curata, fara puncte negre si cosuri, un abdomen plat, fara chinuitoarele gaze intestinale si un tranzit intestinal optim.

Nu te gandi ca meniurile pe care ti le propunem te vor infometa si te vor face sa te simti frustrata din punct de vedere alimentar. Toate propunerile au in jur de 1.500 – 1.600 kcal pe zi, ceea ce inseamna ca nu vei suferi de foame.

Ziua 1 – 1.563 kcal

  • MIC DEJUN: 2 felii de paine de secara + 2 felii de sunca de pui sau curcan (vezi reteta la finalul articolului) + 3 linguri cu branza de vaci + 150 ml de iaurt dietetic
  • PRANZ: 1 castron cu supa de radacinoase (telina, morcov, ceapa) + 2 felii de paine de secara + 1 felie de pepene rosu (sau portocale)
  • GUSTARE: 4 biscuiti din cereale integrale
  • CINA: 1 pastrav (sau cod) la gratar sau o conserva de ton in suc propriu + 1 bol cu salata verde cu putin ulei de masline, otet si sare

Ziua 2 – 1.600 kcal

  • MIC DEJUN: 2 felii de paine de secara + 2 felii suca de curcan + 1 rosie + 1 castravete + 150 ml iaurt dietetic
  • PRANZ: 200 g de peste la gratar (pastrav sau cod) + 1 bol cu salata din 2 rosii, 2 castraveti, ulei de masline + 1 felie de ananas
  • GUSTARE: 150 ml iaurt dietetic + 3 biscuiti din cereale integrale
  • CINA: 1 bol de 500 ml cu bors de legume (gatit din cartofi, ceapa, morcov, telina, varza, mazare) + 150 ml iaurt dietetic

Ziua 3 – 1.485 kcal

  • MIC DEJUN: 1 pahar cu suc proaspat de portocale + 2 felii de paine de secara + 2 felii de sunca de curcan + 1 rosie
  • PRANZ: 150 g friptura de vita la gratar + 2 felii de paine de secara + 1 bol cu salata verde si ulei de masline
  • GUSTARE: 2 nectarine
  • CINA: legume la gratar (dovlecei, vinete, ardei gras) cu sos de usturoi + 1 bol cu orez fiert cu unt (cat o nuca) si un praf de sare + 150 ml iaurt dietetic

Ziua 4 – 1.545 kcal

  • MIC DEJUN: 1 banana + 1 ceasca de lapte degresat + 2 felii de paine de secara unse cu pasta de avocado.
  • PRANZ: 1 bol cu supa de legume + 2 felii de paine de secara + 150 ml iaurt dietetic
  • GUSTARE: 1 para (sau un mar) + 2 biscuiti din cereale integrale
  • CINA: 1 portie de paste integrale cu sos de rosii si busuioc + 1 felie de pepene rosu sau o portocala

Ziua 5 – 1.538 kcal

  • MIC DEJUN: 1 iaurt dietetic + 1 felie de paine de secara + 150 g branza de vaci + 1 pahar cu suc de portocale
  • PRANZ: 1 sandvis dintr-o chifla de graham cu sunca de curcan, 3 felii de rosie si 2 frunze de salata verde + 150 ml iaurt dietetic
  • GUSTARE: 1 mar
  • CINA: 150 g de pui la gratar + 1 bol cu salata verde, 1 lingurita cu ulei de masline, zeama de lamaie si sare + 150 ml iaurt dietetic

Ziua 6 – 1.560 kcal

  • MIC DEJUN: 1 bol cu cereale integrale cu 200 ml iaurt dietetic + 1 cafea fara zahar
  • PRANZ: 150 g de pui la gratar + 1 bol cu salata din 2 rosii, 1 castravete, 1 ardei gras si 1 lingurita cu ulei de masline
  • GUSTARE: 3 biscuiti din cereale integrale
  • CINA: 2 felii de paine de secara cu sunca de curcan + 50 g ciocolata neagra + 1 bol cu salata de varza

Ziua 7 – 1.595 kcal

  • MIC DEJUN: omleta din albusul a 3 oua + 1 rosie + 1 castravete
  • PRANZ: 1 bol cu orez fiert si calit intr-o lingurita cu ulei de masline + 150 g carne fiarta de vitel + 150 ml iaurt dietetic
  • GUSTARE: 1 bol cu salata de fructe (mar, ananas, kiwi, portocale)
  • CINA: 1 conserva de ton in suc propriu + 1 bol cu salata verde, ulei de masline si zeama de lamaie + 1 felie de paine de secara + 150 ml iaurt dietetic

Sunca de curcan o prepari din piept de curcan (o bucata intreaga) fiert 15 minute in apa cu putina sare si o foaie de dafin. Scoate carnea si pune-o pe un servet absorbant. Pune carnea intr-o folie de aluminiu. Stropeste-o cu o lingura de ulei de masline, presara o lingurita de piper negru macinat si doua linguri de cimbru. Adauga si o lingurita de boia de ardei. Imbraca carnea in amestecul de mirodenii, strange ermetic folia si coace carnea la foc potrivit pentru 30-40 de minute. Se scoate din folie dupa ce sa raceste si se faliaza.


Lasă un răspuns

Sus