Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta anti-burta

Dieta anti-burta

Dieta anti-burta nu este o dieta, ci o suma de reguli pe care trebuie sa le respecti in fiecare zi. Daca faci asta pe de o parte vei scapa de grasimea abdominala, pe de alta ai toate sansele ca depozitele adipoase, inestetice si periculoase pentru sanatate sa nu apara niciodata.

Grasimea abdominala nu este doar urata, dar este si un factor agravant care poate duce la aparitia unora dintre cele mai invalidante afectiuni: suferintele cardiovasculare, accidente cardiovasculare, varice, diabet si unul din factorii care favorizeaza dezvoltarea mai multor tipuri de cancer.

Un truc foarte eficient este autocontrolul. Invata sa pastrezi mereu in tensiune musculatura abdominala, chiar si atunci cand stai pe scaun sau esti la volan. Mentinerea in tensiune a musculaturii este un excelent exercitiu de tonifiere si o cale care te ajuta sa arzi cu cel putin 15% mai multe calorii.

Miscarea fizica este esentiala si trebuie facuta in fiecare zi. Circa 30 de minute de miscare pe zi pot sa te transforme intr-o alta persoana. Stimuleaza imunitatea, tonusul psihic, previn afectiunile cardiovasculare grave si previn imbatranirea. Dieta anti-burta inseamna o dieta sanatoasa, in general, respectarea unui plafon de calorii zilnic, care poate sa fie cu 200-300 calorii mai redus decat necesarul, daca vrei sa scazi in greutate.

Esenta pentru dieta anti-burta este o combinatie de alimente care favorizeaza descompunerea depozitelor adipoase, stimuleaza natural metabolizarea lor si eliminarea. Trei elemente sunt vitale in dieta anti-burta: fibrele, proteinele si hidratarea.

Exista 12 alimente minune de baza in dieta anti-burta. Acestea sunt:

– migdalele si nucile (consumate in cantitati limitate, in fiecare zi, crude);
– fasolea uscata (fiarta, ca baza in salate);
– spanacul si legumele verzi (fasolea verde, broccoli, varza si salata);
– lactatele integrale, lapte, iaurt, branza de vaci (conumate constant, in catitate rezonabila);
– ovazul integral (la micul dejun);
– ouale fierte (la gustari, la micul-dejun – insumat 5-7 pe saptamana);
– untul de arahide, natural si fara zahar (o lingurita pe zi);
– carnea de curcan slaba (la o singura masa din zi);
– pestele gras (la o singura masa din zi);
– uleiul de masline (constant, dar nu mai mult de 2-3 linguri pe zi);
– paine integrala (cel mult doua felii pe zi);
– zmeura si alte fructe de padure, capsunile si merele (mai ales la gustari).

Adauga la toate acestea o foarte buna hidratate general a organismului, zilnic, ca sustinere si stimul pentru dieta anti-burta. Hidratare buna inseamna sa bei un pahar mic de apa plata, la fiecare 60 de minute si un volum total zilnic de lichide de minim 2 litri (incluzand si cafeaua, laptele si supa, dar si apa din fructe si legume).

Alimentele minune trebuie sa faca parte din meniul zilnic intr-un mod echilibrat. Carnea si pestele trebuie sa alterneze, dar legumele si fructele, precum si lactatele si cerealele trebuie incluse in planul alimentar zilnic. La toate acestea mai adauga un aport caloric total care sa nu depaseasca 1600-1800 de calorii si cel putin sapte mese mici pe zi, dintre care trei trebuie sa fie mai consistente.

Limiteaza la minimum consumul de alcool, stai la masa (nu manca in picioare, nici la birou si nici pe strada) si mananca incet. Pentru dieta-antiburta renunta complet la duciuri, la cartofi si paste integrale, elimina cat se poate de mult sarea din dieta si consuma mereu ierburi aromate si condimente (ardei iute, piper, mai ales)

Meniul exemplu pentru dieta anti-burta

Micul dejun: cafea fara zahar, o felie de paine unsa cu unt de arahide, un mar sau 50-60 de grame de ovaz cu lapte si un fruct
Gustare: fructe si 200 de grame de branza de vaci degresata sau o felie de paine cu unt de arahide si un fruct
Pranz: o salata verde (cu salata sau spanac), completata cu 150 de grame de boabe de fasole, o lingura de ulei si suc de lamaie sau carne de curcan la cuptor cu fasole boabe si salata verde simpla, un ceai verde si 10 migdale.
Gustare: doua oua fierte, fructe
Cina: peste gras (o singura portie de carne pe zi, la pranz sau la cina, alternativ peste si carne de curcan), cu legume verzi, iaurt si cateva nuci sau salata cu fasole boabe (se consuma fasole boabe o data pe zi, la pranz sau la cina).
Gustare suplimentara: fructe si migdale sau nuci crude.

Afla mai multe despre cele
3 gustari care topesc grasimi


Lasă un răspuns

Sus