Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta antistres

Dieta antistres

Stresul este o constanta in viata noastra. Desi aparent nu are leac, dieta antistres este una dintre cele mai bune formule care te poate ajuta sa te relaxezi.

Stresul este extrem de daunator organismului, astfel ca in aceste conditii o dieta antistres este mai mult decat necesara. Stresul produce o descarcate masiva de adrenalina, care solicita glandele suprarenale, creste ritmul cardiac, produce vasoconstrictie periferica (cunoscuta senzatie de maini si picioare reci), si accelereaza toate reactiile organismului. In ansamblu toate aceste fenomene consuma energie, scad nivelul de glucoza si suprasolicita pancreasul si inima, dar nu numai.

Se considera ca daca este gestionat, stresul este ca un motor cu reactie, fiind o sursa de energie in situatii limita. In plus creste capacitatea de concentrare, stimuleaza vointa si persevernta. Puseurile de stres intretin si antreneaza memoria si previn instalarea dementei senile si a bolii Alzheimer. Dar excesul are efecte exact contrare, provocand diabet, boli de inima si ulcer. Colac peste pupaza, ca urmare a dezechilibrului nivelului de glucoza, creste senzatia de foame si ingrasa.

Una peste alta de stres nu putem scapa dar putem combate efectele stresului prin alimentatie, miscare si momente de relaxare.

Dieta antistres

Daca treci printr-o perioada extrem de stresanta ia in calcul, ca formula de combatere a efectelor stresului, dieta antistres care are capacitatea de a echilibra nivelul glicemiei si de a anula senzatia de foame.

Dimineata: lapte, cereale integrale si un kiwi sau oua moi, putina carne de curcan si suc de portocale.

Gustarea de dimineata: o banana sau o mana de migdale  crude.

La pranz: Ton sau somon la gratar, cartofi fierti sau spanac, suc de portocale sau carne de curcan si cartofi dulci, salata de spanac si un mar.

Gustarea de la amiaza: un iaurt sau o mana de seminte de dovleac sau fistic.

La cina: lapte sau iaurt, branza de vaci, mamaliga si ceapa cruda, sau sparanghel si carne de pui, sau salata cu seminte de floarea soarelui si somon la gratar. Un dulce pe baza de lapte si oua.

Este necesar ca in perioadele foarte stresante sa reduci consumul de cafea, zahar rafinat, ceai negru, alcool, dar si grasimile animale, carnea de porc, prajelile si produsele de tip fast- food si sa bei multa apa, pentru ca stresul este un puternic diuretic.

Comments

comments

Lasă un răspuns