Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta bunei dispozitii

Dieta bunei dispozitii

Carbohidratii (pastele, painea, biscuitii, piureul de cartofi), la fel ca si razele soarelui, ajuta organismul in producerea de serotonina, hormonul bunei dispozitii. Este deci usor de inteles de ce, odata cu venirea iernii (zile mai scurte, soare ascuns in nori), creste si nevoia de fainoase, in detrimentul salatelor.

Judith WURTMAN, nutritionista renumita in SUA, a inventat „dieta bunei dispozitii” care, pe langa faptul ca tine depresiile la o parte, te ajuta sa si slabesti cateva kilograme. Ea sustine ca, daca se consuma carbohidrati o data la 3-4 ore, creste nivelul de serotonina, ne simtim mai veseli si nevoia de a manca mai mult dispare.

REGULI DE BAZA

1. Carbohidratii trebuie sa fie „fat-free” sau „low-fat”.

2. Carbohidratii trebuie consumati pe stomacul gol sau cu cel putin trei ore dupa masa.

3. Portiile trebuie sa fie mici (2 felii de paine integrala, 1 baton de cereale fara ciocolata, 3 biscuiti, 3 biscuiti de orez).

4. La micul dejun, consuma proteine, carbohidrati si un fruct; la pranz, proteine si legume, iar la cina carbohidrati si legume.


Lasă un răspuns

Sus