Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Dieta care aduce fericirea

Dieta care aduce fericirea

Se spune ca totul trece prin farfurie. Inclusiv fericirea! Dieta care aduce fericirea este simpla si accesibila si respectata poate face diferenta intre succes si insucces, intre fericire si nefericire.  

Dieta care aduce fericirea are cateva reguli de baza: cat mai putine alimente procesate, cat mai putin zahar, evitarea alimentelor care contin aditivi si evitarea excesului de sare. Dieta cere un consum cat mai variat de alimente si in special fructe, legume si cerealele integrale pentru ca acestea au vitamine, minerale si fitonutrienti, care ajuta creierul sa functioneze la parametri optimi.

Dincolo de aceste principii exista alimente care au efecte specifice. Dieta care aduce fericirea nu este o dieta pentru slabit, dar este o dieta care poate ameliora starea generala a organismului, iar prin cresterea tonusului general poate duce inclusiv la scadere in greutate.   

Alimente pentru gandire: oua, unt. Acestea contin vitamina B12, o vitamina importanta pentru celulele nervoase si care ne tine departe de iritabilitate, depresie sau declin cognitiv. De asemenea, acidul folic este recomandat, iar iodul mentine buna functionare a glandei tiroide. Atunci cand glanda tiroida nu functioneaza corect, apar manifestari ca letargie, crestere in greutate, depresie etc.
Mananca 4-5 oua pe saptamana si o bucatica de unt de marimea unei nuci, in fiecare zi.

Alimente pentru inteligenta: carnea de vita, peste gras. Carnea rosie este o importanta sursa de vitamina B12 si zinc, substante care duc la cresterea capacitatilor intelectuale, iar carnea de peste este o sursa buna de omega 3.
Mananca peste de doua ori pe saptamana, iar carne de vita o data pe saptamana.

  • Fii fericita si vei trai mai mult

Alimente pentru energie: cafea, nuci, cartofi, mierea, stropul de artar. Cafeaua creste nivelul dopaminei, iar asta ne face mai increzatori in fortele proprii, mai concentrati si cu o stare de spirit mai buna. O ceasca de cafea are mai multi antioxidanti decat o portie de spanac. Nucile sunt o excelenta sursa de magneziu dar si de cupru, fier, zinc, calciu, precum si omega 3. Mierea contine vitamina B, acid folic, fier, mangan si alti 180 de compusi rari care stimuleaza energia si buna dispozitie.
Consuma constant aceste alimente. Inlocuieste zaharul cu miere, dar nu depasi trei lingurite de miere pe zi.

Alimente pentru buna dispozitie: rosiile, sfecla si alimentele bogate din triptofan. Consumatorii de carne de curcan prezinta cele mai mici riscuri de depresie si tulburari afective sezoniere. In ceea ce priveste rosiile, acestea contin licopen, care ajuta la mentinerea unui bun tonus psihic. Legumele si fructele rosii au capacitatea de a stimula secretia neurotransmitatori precum serotonina, dopamina si noradrenalina.
Mananca constant rosii fie proaspete, fie sub forma de suc de rosii.


Lasă un răspuns

Sus