Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta contra retentiei de apa

Dieta contra retentiei de apa

Daca sportul, numaratul caloriilor si mancarea sanatoasa nu ti-au fost de ajutor in cura de slabire, ia in calcul o dieta care sa te scape de excesul de apa din organism. Retentia de apa e o acumulare excesiva de lichide in tesuturi si apare din cauza alimentatiei incorecte, ca urmare a unor dezechilibre hormonale sau de alta natura, ori pe durata unui tratament medicamentos.

Principii de baza

Solutia contra retentiei de apa nu este o dieta drastica, saraca in calorii sau cu un continut mic de grasimi. Regula de aur e sa excluzi din meniu alimentele contraindicate si sa le inlocuiesti cu altele care favorizeaza eliminarea apei din tesuturi. Dieta trebuie tinuta timp de 2 luni, in care ai voie sa-ti alcatuiesti singura meniul (fara sa te infometezi!), iar produsele din lista de super-alimente le poti consuma cat de des vrei.

Efecte

Unul din beneficiile dietei este efectul ei detoxifiant. Ajuta la eliminarea din organism a reziduurilor vinovate de problemele siluetei, regleaza activitatea hormonala si te poate salva de alte neplaceri, precum constipatie, dureri de cap, balonare sau insomnii.

Mici secrete

  • Incepe ziua cu o masa care sa-ti asigure necesarul energetic. Iaurtul de soia cu fructe este o varianta de dorit, la fel laptele de soia cu fulgi de ovaz, musli, fructe uscate.
  • Nu te abate de la dieta cand esti la serviciu sau mergi in oras. La masa de pranz, mizeaza pe legume si carne alba.
  • Pe post de gustari, mananca fructe.
  • Ca sa compensezi lipsa produselor lactate, consuma alimente bogate in calciu, precum legume cu frunze verzi, seminte de susan sau de floarea-soarelui, nuci, migdale.
  • La cina, opteaza pentru o supa de legume sau alte alimente din grupa celor permise.
  • Bea cel putin 2 litri de apa in fiecare zi.

 

Ce sa eviti? De ce? Inlocuieste cu…
Cafeaua E diuretica si faciliteaza deshidratarea. Ceai energizant (verde, negru etc)
Zaharul, produsele cu adaos de zahar, siropurile. Afecteaza rinichii din cauza cresterii bruste a nivelului de insulina. Miere si fructe dulci, precum bananele.
Produsele fast-food: shaorma, pizza, carnaciori, burgeri, dar si maioneza, unt, margarina, prajituri, ulei. Te priveaza de vitamine si minerale, nu sunt bune pentru organism, mai ales pentru rinichi. Carne slaba gatita la gratar, ulei de masline.
Faina alba, graul, cerealele. Nu au un continut nutritional benefic. Faina integrala, de orez sau fara gluten, ovaz, orez, orz, secara, mei.
Bauturile carbogazoase. Baloneaza. Apa, sucuri de fructe si legume, ceai.
Produsele lactate, ouale. Sunt produse alergenice, care pot duce la retentia apei. Iaurturi si lapte din soia.
Produsele cu E-uri, coloranti. Sunt greu de asimilat de ficat, caruia ii ingreuneaza activitatea. Mancarea preparata acasa, ca sa fii sigura ca e sanatoasa.
Carnea rosie (de porc, vita). Contine un tip de acid care inlesneste retentia apei. Peste, carne alba, soia.
Legume ca fasole, mazare, cartof, varza, conopida, castravete, ceapa, usturoi si unele fructe: caise, mere, struguri, prune. Contribuie la formarea gazelor intestinale. Orez brun, sfecla-rosie, telina, hrean, salata verde, morcovi, afine, banane.

Comments

comments

Lasă un răspuns