Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta cu 12 reguli

Dieta cu 12 reguli

Este vorba despre 12 reguli pentru sanatatea noastra de fiecare zi. Sunt reguli simple care garanteaza un stil de viata sanatos si care mentin constanta greutatea corporala.

Iata cele 12 reguli pe care medicul ni le impartaseste in ghidul sau de alimentatie sanatoasa.

1.Exclude complet alimentele rafinate: zaharul, faina alba, sarea extrafina, margarina, uleiul rafinat si toate alimentele care le contin;
2.Exclude alimentele cu E-uri;
3.Consuma cereale integrale, fructe, legume, lactate (fermentate – iaurt, chefir, sana, branza de vaci), oua (3/saptamana), ciuperci, miere, peste (2-3 mese/saptamana), carne (1-2 mese/saptamana));
4.Alimentele trebuie sa fie de cea mai buna calitate: traditionale sau bio;
5.Ideal ar fi sa iei 2 mese pe zi, intre 10 si 11 si intre 18 si 19, pentru a nu suprapune fazele de ingestie, absorbtie, metabolizare si eliminare;
6.Dimineata, pe stomacul gol, bea 300-400 ml de apa plata;
7.Intre mese, consuma sucuri proaspete sau ceaiuri de fructe;
8.Cerealele, leguminaceele (soia, fasole, mazare, linte), carnea si pestele prepara-le la cuptor, abur sau prin fierbere. Celelalte alimente consuma-le crude daca nu ai probleme gastrointestinale.
9.In alimentatie trebuie sa predomine cerealele si fructele;
 10.Calculeaza cantitatea portiilor in functie de obiceiul alimentar anterior, adica pentru a pune organismul la treaba, sa consume din propriile rezerve, redu cu 25-50% ratia fata de cum l-ai obisnuit pana acum.
11.Mesteca indelung fiecare bol alimentar inainte de a-l inghiti (10-15 ori);
12.Mergi pe jos (la pas) 30-60 de minute zilnic.

 


Lasă un răspuns

Sus